• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

تکمیل بزرگترین مزرعه خورشیدی زمین در امارات به دست مهندسین چینی

  • کد خبر : 6212
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
تکمیل بزرگترین مزرعه خورشیدی زمین در امارات به دست مهندسین چینی
بزرگترین نیروگاه خورشیدی تک سایتی جهان – پروژه‌ای شاخص تحت ابتکار کمربند و جاده چین - در امارات متحده عربی و پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد Cop28 در اواخر این ماه در دبی تکمیل شده است.

به گفته پیمانکار اصلی، شرکت ملی صنایع ماشین آلات چین، پروژه فتوولتائیک خورشیدی الظفره دو گیگاواتی ۲۰ کیلومتر مربع (۱۲٫۴ مایل مربع) از بیابان خارج از ابوظبی را پوشش می‌دهد و می‌تواند انرژی حدود ۲۰۰ هزار خانوار را تامین کند.

این کارخانه به ابوظبی کمک می‌کند تا انتشار کربن را تا ۲٫۴ میلیون تن در سال کاهش دهد – معادل خروج بیش از نیم میلیون خودرو از جاده – و نسبت انرژی پاک را به بیش از ۱۳ درصد از کل مصرف امارات برساند. این مزرعه خورشیدی پیش از افتتاح رسمی و تا اواسط نوامبر ، ۳٫۶ میلیارد کیلووات ساعت برق پاک تولید کرده بود.

در حالی که امارات متحده عربی برای میزبانی Cop28 آماده می‌شود، این پروژه پیشگام نشان دهنده تعهد مداوم این کشور به افزایش سهم خود از انرژی پاک، کاهش انتشار کربن و حمایت از تلاش‌های جهانی برای اقدامات اقلیمی است.

به گفته شرکت چینی که مسئولیت طراحی، مهندسی عمران، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی تجهیزات را بر عهده دارد، این نیروگاه از ۴ میلیون پنل خورشیدی تشکیل شده که می‌تواند نور خورشید را از هر دو طرف جذب کند. همچنین دو سال بهره برداری و نگهداری پروژه را ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های چینی، قرارداد ساخت و ساز سه ساله در اکتبر ۲۰۲۰ امضا شد و تیم پروژه با همه گیری کووید-۱۹ و محدودیت های زنجیره تامین متعاقب آن برای تکمیل پروژه در زمان مقرر تلاش زیادی کرد.

چین از پیشرفته‌ترین اجزای پنل خورشیدی و جدیدترین مفاهیم طراحی و ساخت برای ساخت این کارخانه استفاده کرده است.

در این پروژه از محصولات و فناوری‌های چینی استفاده شده؛ از ماژول‌های فتوولتائیک گرفته تا براکت‌های ردیاب و ربات‌های تمیزکننده.

کارخانه الظفره از ماه آوریل با تمام ظرفیت کار می‌کند. برای امارات متحده عربی دستیابی به هدف کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و ارتقای تحول انرژی منطقه‌ای و توسعه پایدار بسیار اهمیت دارد.

این پروژه ابوظبی آخرین نمونه از چگونگی کمک چین به کشورها در مناطق کمربند و جاده برای دستیابی به اهداف انرژی پاک خود است. چین مشارکت‌های توسعه سبز را با بیش از ۳۰ کشور تحت برنامه زیرساخت کمربند و جاده تقویت کرده است. از جمله فازهای K-2 و K-3 نیروگاه هسته‌ای کراچی که توسط شرکت ملی هسته‌ای چین با فناوری انرژی هسته‌ای نسل سوم خود ساخته شده است. نیروگاه کراچی نزدیک به ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق پاک تولید می‌کند تا نیاز سالانه ۲ میلیون نفر در پاکستان را تامین کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6212

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.