• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

پرداخت میلیون‌ها یوان با ارز دیجیتال در جریان المپیک زمستانی

  • کد خبر : 2207
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
پرداخت میلیون‌ها یوان با ارز دیجیتال در جریان المپیک زمستانی
ارز دیجیتال مستقل چین که به اسمe-CNY شناخته می‌شود، توجهات بین‌المللی را به خود معطوف ساخته تا جایی که روزانه چند میلیون یوان در جریان بازی‌های المپیک از این طریق پرداخت شده است.

چین در رقابت میان اقتصادهای بزرگ برای استفاده از ارز دیجیتال، پیشرو بوده و ۱۰ شهر را به عنوان پایگاه آزمایشی برای استفاده از ارز دیجیتال معرفی کرده است.

بازی‌های المپیک نخستین باری است که امکان استفاده از یوان دیجیتال از طریق تلفن‌های هوشمند و سایر لوازم دیجیتال برای بازدیدکنندگان خارجی هم مهیا شده بود.

چین از سال ۲۰۱۴ و پیش از طرح فیس‌بوک برای سکه دیجیتال به نام “دیم”،  به دنبال گسترش ارز دیجیتال بود؛. اجرای آزمایشی ارز دیجیتال در پکن، شانگهای، هاینان، سوژو، چنگدو، شیونگان، چانگشا، دالیان، شیان و چیندائو آغاز شده است.  تا پایان دسامبر ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کیف پول دیجیتال در چین نصب شد و یوان دیجیتال از سوی بیش از ۸ میلیون صاحب کسب و کار مورد پذیرش قرار گرفت. مجموع تراکنش‌های این ارز نیز ۸۷٫۶ میلیارد یوان بود. کیف پول‌های دیجیتال از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ برای دانلود در دسترس قرار گرفتند.

بسیاری از کشورها استفاده از ارز دیجیتال را در دستور کار خود گذاشته‌اند و از آنجایی که اقتصاد هرکشوری با دیگری متفاوت است، بانک‌های مرکزی باید طرح‌های خود را بر اساس شرایط و نیازهای خاص خود برنامه‌ریزی کنند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گزارش داد ارز دیجیتال آمریکا می‌تواند نقش بین‌المللی آن را تحکیم بخشد اما بدون حمایت نهادهای اجرایی و قانون‌گذاری کنگره این امر محقق نمی‌شود.

بسیاری از کارشناسان چینی امیدوارند که ارز دیجیتال به استفاده بیشتر یوان در خارج از کشور منجر شود. چین در حال همکاری با هنگ‌کنگ، تایلند و امارات متحده عربی است تا استفاده از ارز دیجیتال را در تراکنش‌های مالی خود افزایش دهد. با این وجود بانک مرکزی چین تاکنون تمایلی به ارائه جدول زمانبندی دقیق و رسمی برای استفاده از ارز دیجیتال نداشته است.

چین کشوری بزرگ است و اجرای چنین سیستم پیچیده‌ای دشوار خواهد بود به همین دلیل پایگاه‌های آزمایشی یوان دیجیتال در حال گسترش هستند و مسائلی همچون تجربه کاربران، امنیت و کارایی این طرح به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن می‌توان منتظر اعلام زمان‌بندی دقیق برای راه اندازی نهایی این طرح بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.