• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

نخستین خودروی برقی بیدو با اتوماسیون L4 وارد جاده‌ها می‌شود

  • کد خبر : 2086
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
نخستین خودروی برقی بیدو با اتوماسیون L4 وارد جاده‌ها می‌شود
بیدو اولین شرکت چینی است که قصد دارد خودروی برقی با تولید انبوه و اتوماسیون L4 را روانه بازار کند.

بیدو که به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود در رانندگی خودکار است، اعلام کرد اولین مدل تولیدی آن با تراشه‌های انویدیا از سطح بالایی از اتوماسیون برخوردار خواهد بود و تحویل این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد.

این موتور جستجوی چینی و شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد که خودروی برقی (EV) که توسط بازوی خودروسازی آن، Jidu Automotive در حال تولید است، دارای قابلیت رانندگی خودکار سطح ۴ (L4) خواهد بود، به این معنی که این خودروها در بیشتر موارد به دخالت انسانی نیاز ندارند.

تحلیلگران بر این باورند که خودروی برقی بیدو به رانندگان چینی نشان خواهد داد که خودروهای این شرکت احتمالاً پیشرفته‌ترین خودروهای هوشمند در سرزمین اصلی در سال آینده خواهد بود.

بیدو اولین شرکت چینی است که قصد دارد خودروی تولید انبوه با اتوماسیون L4 را روانه بازار کند. رانندگی خودکار L4 در اکثر شرایط نیازی به دخالت انسان ندارد، اما راننده همچنان این گزینه را دارد که به صورت دستی کنترل خودرو را در دست بگیرد. اما L5 یا اتوماسیون کامل رانندگی، تحت هیچ شرایطی نیازی به دخالت انسانی ندارد.

در حال حاضر، بیشتر فناوری‌های رانندگی خودران در حال استفاده به‌عنوان L2 یا L2+ طبقه‌بندی می‌شوند، که در آن از حسگرها برای دادن قابلیت «تشخیص محیط» به وسیله نقلیه استفاده می‌شود، اما این فناوری همچنان نیازمند دخالت انسان است و راننده باید هوشیار و آماده کنترل باشد.

بیدو اعلام کرده است که نمونه اولیه این خودروی جدید در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل رونمایی خواهد شد و تولید انبوه و تحویل آن از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

تراشه Drive Orin SoC انویدیا ساخته شده توسط شرکت مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا برای تامین انرژی اولین خودروی تولیدی Jidu استفاده خواهد شد. Drive Orin SoC برای وسایل نقلیه نرم‌افزاری طراحی شده است و ارتقاء مداوم را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی امکان‌پذیر می‌سازد. این نرم افزار می‌تواند ۲۵۴ تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند.

این تراشه همچنین توسط NIO، یک استارت آپ هوشمند EV در سرزمین اصلی چین، برای توسعه فناوری خودران خود استفاده می‌شود.

بیدو در سال ۲۰۱۷ بزرگترین پلتفرم رانندگی خودکار جهان به نام آپولو را راه اندازی کرد و در چین در توسعه خودروهای بدون راننده پیشگام بوده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2086

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.