• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14

چین ساخت اولین ایستگاه فضایی را آغاز می‌کند

  • کد خبر : 636
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
چین ساخت اولین ایستگاه فضایی را آغاز می‌کند
چین در حال برنامه‌ریزی برای ارسال بیش از ۴۰ موشک با اهداف فضانوردی در سال جاری است که بالاترین میزان پرتاب‌های فضایی توسط این کشور در طول یک سال محسوب می‌شود.

ماه آینده نیز اولین مأموریت چین به مریخ در تلاش برای فرود یک مریخ‌نورد در سطح این سیاره است.

بنا بر اعلام شرکت علوم و فناوری هوانوردی چین (CAST)، پرتاب‌های برنامه‌ریزی‌شده شامل ماژول اصلی اولین ایستگاه فضایی چین است.

تا قبل از سال ۲۰۰۷، چین هرگز بیش از ۱۰ پرتاب با اهداف فضانوردی در سال انجام نداده بود؛ اما از آن زمان تاکنون، ۱۵۲ مورد پرتاب موشک با اهداف فضانوردی در پنج سال گذشته توسط چین انجام شده که بیش از هر کشور دیگر است.

شرکت علوم و فناوری هوانوردی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد: پروژه ایستگاه فضایی سرنشین‌دار چین وارد مرحله مهمی شده و در اولویت اصلی برنامه فضایی چین در سال جاری خواهد بود.

چین قصد دارد ماژول اصلی ایستگاه فضایی تیانگونگ Tiangong را در بهار آینده راه‌اندازی کند و هدف آن تکمیل ساخت‌وساز این ایستگاه تا پایان سال آینده است.

به گفته رسانه‌های دولتی چین، فضانوردان چینی در حال آموزش برای این مأموریت هستند و همچنین مأموریت‌های بازیابی و آزمایش فناوری‌های درون مدار را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر، اولین مأموریت فضایی این کشور به مریخ با نام تیانوان -۱ (Tianwen-1)، قرار است ماه آینده انجام شود و هدف آن نشستن یک مریخ‌نورد بر روی سطح مریخ است.

برنامه فضایی چین همچنین به کار بر روی ماژول‌های ایستگاه فضایی و آماده شدن برای یک مأموریت ارسال فضانورد به ماه ادامه خواهد داد. به توسعه سیستم ناوبری Beidou – رقیب GPS آمریکا – برای استفاده در صنعت هواپیمایی غیرنظامی دیگر هدف برنامه فضایی چین در سال جاری میلادی است.

سال گذشته برای برنامه فضایی چین سال موفقی بود که شامل تکمیل زنجیره ماهواره‌ای Beidou و ماهواره Tianwen-1 بود و با موفقیت فضاپیمای Chang’e 5 که نمونه‌های سنگی را از سطح ماه جمع‌آوری کرده و به زمین بازگرداند به پایان رسید.

این کشور همچنین یک پرواز آزمایشی مخفیانه از آنچه که تصور می‌شود شبیه به شاتل فضایی ایالات متحده است، انجام داده است.

برنامه فضایی بلندپروازانه پکن همچنین شامل برنامه‌هایی برای راه‌اندازی ایستگاه فضایی ماه تا سال ۲۰۴۵ است، اگرچه هنوز در بخش‌هایی مانند سیستم‌های پرتاب قابل استفاده مجدد و ساخت ماهواره از ایالات متحده عقب است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=636

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.