• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
18

دانشگاه پکن مرکز تخصصی تولید تراشه ایجاد کرد

  • کد خبر : 1473
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۴۴
دانشگاه پکن مرکز تخصصی تولید تراشه ایجاد کرد
مدرسه جدید در دانشگاه پکن مهندسان نیمه هادی را در زمینه طراحی و ساخت مدار مجتمع آموزش داده و با شرکت‌های تراشه سازی این کشور همکاری می‌کند تا از توسعه صنعت تراشه‌های نوپای چین پشتیبانی کند.

دانشگاه معتبر پکن یک مدرسه نیمه هادی برای آموزش مهندسان تراشه و تکنسین‌ها ایجاد کرده است، و به شور و اشتیاق سراسری این کشور برای ایجاد کالج‌های تراشه جدید به عنوان بخشی از انگیزه پکن برای افزایش خودکفایی در صنعت نیمه هادی پیوست.

دانشکده مدارهای مجتمع دانشگاه پکن روز پنجشنبه در پکن افتتاح شد، تنها یک روز پس از رونمایی دانشگاه علم و صنعت هواجونگ (HUST) از کالج نیمه هادی تخصصی در ووهان. HUST برخی از دانشجویان برتر فناوری کشور را پرورش داده است و پس از آنکه شش نفر از فارغ التحصیلان این دانشکده، پیشنهادهایی از شرکت Huawei Technologies با بسته‌های سالانه به ارزش ۲ میلیون یوان (۳۰۹،۰۰۰ دلار) دریافت کردند، در سراسر کشور توجه جهانی را به خود جلب کرد.

در همین حال، دانشگاه Tsinghua در ماه آوریل یک کالج نیمه هادی ایجاد کرد و از نقاط قوت خود در علم و مهندسی استفاده کرد.

مدرسه جدید در دانشگاه پکن مهندسان نیمه هادی را در زمینه طراحی و ساخت مدار مجتمع آموزش داده و با شرکت‌های تراشه سازی این کشور همکاری می‌کند تا از توسعه صنعت تراشه‌های نوپای چین پشتیبانی کند. طبق بیانیه این دانشکده، هائو پینگ رئیس دانشگاه پکن، در مراسم افتتاحیه اظهار امیدواری کرد که این مدرسه همکاری با شرکت‌ها را در زمینه نیمه هادی‌ها برای ایجاد “جامعه نوآوری” تقویت کند.

دانشگاه‌های چین در تلاش هستند مدارس تراشه را برای جلوگیری از فرار مغزهای سطح بالا ایجاد کنند که باعث شده بسیاری از فارغ التحصیلان برتر کشور برای تحصیلات خارج از کشور یا کار خود را ترک کنند، و توسعه داخلی فناوری نیمه هادی پیشرفته را به عقب بیندازند.

دانشگاه فناوری شنجن، موسسه آموزش عالی که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، ماه گذشته اعلام کرد که با همکاری شرکت بین‌المللی تولید کننده نیمه هادی (SMIC)، بزرگترین و پیشرفته‌ترین ریخته گری تراشه‌ها را ایجاد کرده است.

تقاضا برای استعدادهای برتر در بخش تراشه‌های چین به شدت رو به افزایش است. در سال ۲۰۲۰، متوسط حقوق و دستمزد سالانه کارمندان در شرکت‌های نیمه هادی در شهرهای بزرگ بالغ بر ۳۲۰،۰۰۰ یوان (۴۹،۴۹۸ دلار) بوده است که با متوسط درآمد سرانه قابل استفاده در چین از ۳۲۱۸۹ یوان در سال ۲۰۲۰ مقایسه می‌شود.

به گزارش Ijiwei.com، متوسط حقوق در صنعت نیمه هادی چین ۸ درصد نسبت به سال گذشته آن در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و انتظار می‌رود در میان رقابت‌های فنی چین و ایالات متحده این میزان در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز ۹ درصد رشد کند.

بر اساس مقاله اخیر مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین، در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۵۱۲هزار نفر در صنعت نیمه هادی چین مشغول به کار بودند، در مقایسه با پیش بینی تقاضای نیروی انسانی ۷۴۵هزار نفری.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1473

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.