• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

همکاری فولکس واگن با شپینگ برای توسعه ۲ خودروی برقی

  • کد خبر : 6683
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
همکاری فولکس واگن با شپینگ برای توسعه ۲ خودروی برقی
گروه فولکس واگن با شرکت خودروسازی برقی چینی شپینگ ( Xpeng) توافق نامه‌ای امضا کرده تا به طور مشترک دو خودروی با باتری سایز متوسط را برای بازار رقابتی چین در سال 2026 توسعه دهند.

این خودروساز آلمانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروهای الکتریکی جدید (EVs) که دارای نشان فولکس واگن هستند، بر اساس فعالیت‌های خرید مشترک و به اشتراک گذاری فناوری‌ها طراحی و ساخته خواهند شد که زمان توسعه را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

این توافق پس از آن صورت گرفت که فولکس‌واگن در سال گذشته سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری را برای به دست آوردن ۴٫۹۹ درصد از سهام شپینگ مستقر در گوانگژو، (یک سازنده خودروهای برقی که به خاطر فناوری رانندگی خودرانش مشهور است)، انجام داد.

بنا بر اعلام فولکس‌واگن در بزرگ‌ترین و سریع‌ترین رشد بازار خودروهای برقی جهان، سرعت برای دستیابی به بخش‌های امیدوارکننده بازار ضروری است. از طریق شراکت با شپینگ، نه تنها زمان توسعه تسریع می‌یابد، بلکه کارایی و ساختار هزینه نیز بهینه می‌شود. این امر رقابت پذیری اقتصادی را در یک محیط بازار بسیار حساس به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این خودروساز آلمانی در بیانیه خود اضافه کرد که از این زنجیره تامین برای ایجاد مزیت‌های هزینه‌ای استفاده خواهد شد و اولین مدلی که وارد بازار سرزمین اصلی چین می‌شود یک شاسی بلند هوشمند (SUV) خواهد بود.

برندهای جهانی از جمله فولکس واگن و جنرال موتورز که زمانی بازیگران مسلط در صنعت خودروسازی چین بودند، اکنون در تلاش هستند تا از خودروسازان برقی چینی عقب نمانند، زیرا خط تولید بنزینی آنها در بزرگترین بازار جهان باز مانده است.

فولکس‌واگن سال گذشته ۳٫۲۴ میلیون دستگاه را در چین و هنگ‌کنگ تحویل داد که رشد نسبتاً ضعیف ۱٫۲ درصدی نسبت به سال قبل در بازاری بود که رشد کلی ۵٫۶ درصدی داشت.

این شرکت ۲۳٫۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ خودروهای برقی فروخت، اما مجموع آن تنها ۱۹۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه بود. در همین حال، بازار خودروهای برقی سرزمین اصلی چین در سال گذشته جهش ۳۷ درصدی را تجربه کرد و تعداد خودروهای هیبریدی خالص الکتریکی و پلاگین به ۸٫۹ میلیون دستگاه رسید.

شپینگ ۱۴۱۶۰۱ خودروی تمام الکتریکی را در سال ۲۰۲۳ به مشتریان سرزمین اصلی تحویل داد که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت. بنا بر اظهارات مدیران شپینگ، با چشم‌انداز بلندمدت این شراکت استراتژیک، هر دو طرف به بهترین نحو به این مشارکت کمک می‌کنند.

چین بزرگ‌ترین بازار خودرو و خودروهای برقی جهان است و فروش خودروهای باتری‌دار در آن حدود ۶۰ درصد از کل بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

به تازگی شرکت خودروسازی نیو، رقیب داخلی شپینگ اعلام کرد که قراردادی را برای مجوز فناوری خود با Forseven، واحدی از صندوق دولتی ابوظبی CYVN Holdings امضا کرده که به این استارت‌آپ خودروهای الکتریکی خاورمیانه اجازه می‌دهد از اطلاعات فنی، دانش و نرم‌افزار نیو و مالکیت معنوی برای تحقیق و توسعه، ساخت و توزیع وسایل نقلیه استفاده کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6683

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.