• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

احیای گوشی‌های هوشمند هوآوی با استفاده از سیستم‌عامل جدید هارمونی

  • کد خبر : 5467
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
احیای گوشی‌های هوشمند هوآوی با استفاده از سیستم‌عامل جدید هارمونی
شرکت هوآوی به دنبال آن است تا گوشی‌های هوشمند خود را با کمک آخرین نسخه‌های به روزرسانی شده سیستم عامل هارمونی، مجددا احیا کند. این امر در شرایطی محقق می شود که قرار گرفتن این شرکت در فهرست تحریم‌های آمریکایی، عدم اطمینان از تامین تراشه‌های 5G این شرکت را همچنان به همراه دارد.  

ارزیابی‌های خوش‌بینانه مدیران هوآوی پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت بار دیگر به عنوان پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند در سرزمین اصلی چین در سه ماهه دوم امسال ظاهر شد. هواوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ از سامسونگ الکترونیکس پیشی گرفت و به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد، اما متعاقباً به دلیل تشدید تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی این شرکت به تراشه‌های پیشرفته تلفن همراه را قطع کرد، با چالش مواجه شد.

گوشی پرچمدار یعنی هارمونی او اس ۴ با مدل هوش مصنوعی مولد خود Pangu ادغام شده است تا خدمات مشابه ChatGPT از جمله پیام رسانی خودکار و ایجاد تصاویر ارائه دهد.

همچنین انتظار می‌رود هارمونی او اس ۴، پشتیبانی از دستگاه‌های دیگر مانند وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند را افزایش دهد. هارمونی او اس اکنون به بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه متصل است و بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه دهنده در اکوسیستم خود دارد.

این پیشرفت اخیر نشان‌دهنده تلاش‌های هواوی برای تقویت فعالیت‌های جهانی خود است، زیرا تحریم‌های تجاری ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این شرکت به دنبال پاسخ مناسب نسبت به موضوع به جدایی چین و آمریکاست خصوصا پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن می‌خواهد دسترسی هوآوی را به تمام تامین کنندگان آمریکایی خود قطع کند.

جدیدترین نسخه هارمونی او اس برای استراتژی گوشی‌های هوشمند هواوی که هدف آن بهبود تجربه در بخش نرم افزاری برای جبران برخی از معایب سخت افزاری است، اهمیت دارد.

هدف هارمونی همیشه این بوده که با ایجاد تجربه‌ای آسان تر در دستگاه‌های هوآوی که تراشه‌های کمتر پیشرفته‌تری دارند، سهم بزرگی داشته باشد.

هارمونی او اس به عنوان یک سیستم عامل جایگزین برای هواوی در آگوست ۲۰۱۹، سه ماه پس از اضافه شدن این شرکت به لیست ممنوعیت واشنگتن، معرفی شد. بر اساس این لیست سیاه تجاری، هواوی از خرید نرم افزار، تراشه و سایر فناوری ها از تامین کنندگان آمریکایی، از جمله پلت فرم اندروید از گوگل منع شده است.

هواوی در سال گذشته توانسته است سهم نسبتاً ثابتی بین ۹ تا ۱۲ درصد را در چین، بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، حفظ کند. سهم این شرکت از فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه ماهه دوم سالانه ۵۸ درصد رشد کرد و ۱۱٫۳ درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داد.

هوآوی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، در مجموع ۱۴٫۳ میلیون گوشی هوشمند در چین فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته مدیران شرکت، یکی از دلایل کلیدی برای بهبود سرعت عرضه محصولات این است که هوآوی پس از سال‌ها تأثیر منفی تحریم‌های آمریکا، توانست زنجیره تأمین خود را بهینه کند.

با این حال، هواوی از اواخر سال ۲۰۲۰ نتوانسته است یک گوشی هوشمند ۵G جدید راه اندازی کند و در چند سال گذشته چندین به روز رسانی برای مدل‌های گوشی‌های هوشمند برتر خود را از دست داده است.

هواوی پس از بیش از یک سال وقفه، عرضه گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری P خود را در ماه آوریل از سر گرفت. آخرین گوشی سری Mate آن سپتامبر گذشته پس از حذف به‌روزرسانی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. با این حال، این دو مدل فقط از اتصال ۴G پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود که این شرکت تا پایان سال جاری عرضه گوشی‌های هوشمند ۵G خود را از سر بگیرد، زیرا تراشه‌های جدیدی را از تامین کنندگان محلی دریافت می‌کند.

اگرچه هوآوی برخی از مشکلات زنجیره تامین را حل کرده و جایگزین‌های داخلی را به کار گرفته است، اما هنوز چالش‌هایی در زمینه خرید جدیدترین دوربین و تراشه‌های ۵G وجود دارد.

اما بر اساس برآوردها شرکت هوآوی حتی اگر مشکل تراشه ۵G را حل کند، ممکن است مقیاس تولید آن همچنان محدود باشد.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5467

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.