• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

حرکت نوآوری جهانی به سمت شرق

  • کد خبر : 2396
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
حرکت نوآوری جهانی به سمت شرق
چین سال گذشته 700 هزار گواهی ثبت اختراع را تائید کرد که این رقم افزایش 30 درصدی در مقایسه با سال 2020 محسوب می‌شود.

چین در بسیاری از شاخص‌ها عملکرد خوبی داشته و به نظر می‌رسد از یک وارد کننده مالکیت معنوی به یک خالق اصلی مالکیت معنوی تبدیل می‌شود.

درخواست‌های ثبت اختراع نشان از این دارد که جغرافیای جهانی نوآوری در حال حرکت به سمت شرق هستند.

چین در ۵ سال گذشته به دنبال آن بوده که به یک نیروگاه و مرکز مالکیت معنوی تبدیل شود. در همین راستا در این دوره زمانی بیش از ۲٫۵۳ میلیون گواهی نوآوری را تائید کرد و این آمار متوسط رشد سالیانه ۱۳٫۴ درصدی داشته است. در همین زمان چین از جایگاه بیست و دوم شاخص رده‌بندی جهانی سازمان مالکیت معنوی در سال ۲۰۱۷ به رتبه دوازدهم در سال ۲۰۲۱ رسید. در این رده‌بندی چین در میان کشورهای با درآمد متوسط رتبه نخست را داشت و از کشورهای پیشرفته‌ای نظیر ژاپن، رژیم اشغالگر قدس و کانادا پیشی گرفته است.

همچنین در سال ۲۰۲۱، ۶۹٫۵۰۰ درخواست گواهی بین‌المللی در چین از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد در میان کشورهای جهان است. این معاهده از شاخص‌های خاصی برای اندازه‌گیری فعالیت‌های نوآورانه استفاده می‌کند. چین از نظر تعداد درخواست‌های گواهی در سال ۲۰۱۹ از ایالات‌متحده پیشی گرفت و همچنین پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه بهره‌وری استفاده از حقوق مالکیت معنوی داشته است.

در سال ۲۰۲۰ ارزش افزوده صنایع گواهی ثبت اختراع چین به ۱۲٫۱۳ تریلیون یوان (۱٫۸۶ تریلیون دلار) رسید که حدود ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد. پکن قصد دارد این رقم را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۳ درصد برساند.

چین تا سال ۲۰۳۵ به یک مرکز و نیروگاه حقوق مالکیت معنوی با مشخصات چینی و استانداردهای جهانی تبدیل خواهد شد. پکن حمایت از حقوق مالکیت معنوی را افزایش داده و مشارکت در حاکمیت جهانی مالکیت معنوی را تعمیق بخشیده است.

مدیریت مالکیت معنوی چین تنها به افزایش تعداد گواهی‌های ثبت اختراع مربوط نمی‌شود بلکه افزایش کیفیت درخواست‌ها را نیز شامل می‌شود.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2396

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.