• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3

ربات هوش مصنوعی به کمک جراحان مغز چینی می‌آید

  • کد خبر : 6704
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۹
ربات هوش مصنوعی به کمک جراحان مغز چینی می‌آید
چین در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی برای جراحان مغز و اعصاب در 7 بیمارستان این کشور از  جمله در پکن و سایر شهرها است.

یک آژانس مستقر در هنگ کنگ زیر نظر آکادمی علوم چین، مهمترین موسسه علمی دولتی این کشور یک مدل هوش مصنوعی مبتنی بر Meta Platforms Inc. با نام Llama 2.0 ارائه کرده است. لیو هونگ بین، مدیر اجرایی این مرکز، در این باره گفت که محققان این مدل را با مقالات، مجلات پزشکی و کتابچه‌های راهنما آموزش داده و تنظیم کرده‌اند تا به عنوان یک مشاور جراحی برای پزشکان عمل کند.

ارگان‌های دولتی در حال پیوستن به شرکت‌های خصوصی چینی در توسعه هوش مصنوعی بومی در قالب ChatGPT  هستند. مدل TaiChu آکادمی علوم چین یکی از اولین دسته خدماتی بود که برای عرضه عمومی در ماه اوت تایید شد. این فناوری دارای پتانسیل ایجاد انقلاب در زمینه‌های مختلف از تشخیص تا مشاوره شخصی است.

به گفته محققان، مرکز هوش مصنوعی و رباتیک مستقر در هنگ کنگ از حدود ۱۰۰ واحد پردازشگر گرافیکی برای آموزش مدل متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی خود استفاده کرده است که به طور مساوی بین تراشه‌های پیشرفته A100 شرکت انویدیا و Ascend 910B شرکت فناوری هواوی تقسیم می‌شود.

آنها امیدوارند ربات هوش مصنوعی که CARES Copilot 1.0 نامیده می‌شود، به سوالات با استناد بر اساس بیش از یک میلیون مستندات و داده‌های آکادمیک پاسخ دهد. به گفته آنها، این دستگاه همچنین باید قادر به پردازش داده‌های تشخیصی مانند  MRI، سونوگرافی یا سی تی اسکن، و همچنین تصاویر، متن و صدا باشد. در نهایت، محققان تصور می‌کنند که هوش مصنوعی نقش فعال‌تری را ایفا می‌کند، به عنوان مثال، به پزشکان نسبت به پیگیری روش‌های خطرناک هشدار می‌دهد.

فنگ مینگ، پزشک ارشد بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کالج پزشکی پکن که در توسعه این مدل مشارکت داشت، گفت: موانعی از جمله محدودیت قدرت محاسباتی به دلیل محدودیت دسترسی به تراشه‌های پیشرفته انویدیا وجود دارد. با این حال، ما می‌توانیم یک مدل با ویژگی‌های خودمان با داده‌های باکیفیت‌تر از بیمارستان‌های برتر در سرزمین اصلی ایجاد کنیم، که برای OpenAI و بسیاری از شرکت‌های خصوصی داخلی در دسترس نیست.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6704

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.