• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
15

تولید سیستم عامل برای خودرو هوشمند در چین

  • کد خبر : 1217
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تولید سیستم عامل برای خودرو هوشمند در چین
این سرمایه گذاری و پروژه مشترک، که هدف آن توسعه حق مالکیت معنوی خود بر سیستم عامل خودروهای هوشمند است، از طرح ملی شبکه حمل و نقل یکپارچه برای تقویت ادغام فناوری هوشمند در صنعت حمل و نقل و تقویت توسعه وسایل نقلیه هوشمند پیروی می‌کند.

شرکت‌های China Evergrande و Tencent Holdings توافق کرده‌اند تا شرکتی را برای تولید یک سیستم عامل برای وسایل نقلیه هوشمند ایجاد کنند، آن هم در شرایطی که رقابت در بحبوحه تلاش پکن برای تسریع در عرضه خودروهایی که با سوخت‌های غیر فسیلی و هوش مصنوعی کار می‌کنند، داغ شده است.

واحد وسایل نقلیه الکتریکی  Evergrande، بزرگترین سازنده املاک و مستغلات چینی ۶۰ درصد از گروه خودروهای جدید انرژی Evergrande  چین را در اختیار خواهد داشت، در حالی که واحد Tencent موسوم به Beijing Tinnove Technology  ۴۰ درصد باقی مانده را صاحب خواهد شد.

این سرمایه گذاری و پروژه مشترک که هدف آن توسعه حق مالکیت معنوی خود بر سیستم عامل خودروهای هوشمند است، از طرح ملی شبکه حمل و نقل یکپارچه برای تقویت ادغام فناوری هوشمند در صنعت حمل و نقل و تقویت توسعه وسایل نقلیه هوشمند پیروی می‌کند. همراه با وسایل نقلیه جدید انرژی (NEV)، بخش وسایل نقلیه هوشمند برای شرکت‌ها با هدف رقابت در کسب سهم بازار در بزرگترین بازار خودروی جهان، کلیدی و مهم خواهد بود.

در پرونده‌ای که در بورس هنگ کنگ وجود دارد آمده است: انتظار می‌رود که هر دو طرف توانایی‌های مربوطه خود را در تحقیق و توسعه وسایل نقلیه انرژی جدید، تولید، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، محاسبات ابری، رفت و آمد و سایر زمینه‌ها [با هدف] ایجاد اکوسیستم وسایل نقلیه هوشمند پیشرو در جهان به حداکثر برسانند.

بر اساس طرح و برنامه توسعه دولت، چین همچنین قرار است تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین بازار خودروهای الکترونیکی در جهان باشد. این رشد، غول‌های فناوری چین از جمله هوآووی، تنسنت، موتور جستجوگر بیدو و هولدینگ علی بابا را جذب کرده است. این شرکت‌ها از سال ۲۰۲۰ تاکنون همه قدرت و توان خود را در زمینه خودروهای برقی هوشمند به کار گرفته‌اند.

هدف نهایی برای نسل بعدی خودروها، رانندگی مستقل است، زیرا فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا، نسل پنجم تلفن همراه، سرویس‌های ابری و هوش مصنوعی اهمیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. برای تأکید بر این نکته، لی شوفو – بنیانگذار بزرگترین مونتاژکننده خودرو در چین موسوم به هولدینگ خودروی جیلی– در این باره گفت که خودروها اکنون به جای خط تولید مرسوم، توسط نرم افزار تعریف می‌شوند.

در ماه ژانویه، جیلی و بیدو برنامه‌های خود را برای تولید و ساخت خودروهای هوشمند اعلام کردند، قبل از اینکه جیلی یک هفته بعد بگوید که با فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی برای مونتاژ خودروهای هوشمند الکترونیکی به توافق رسیده است.

هوآووی هم برای راه اندازی یک برند تجاری برتر خودرو با شرکتهای Changan Auto و Contemporary Amperex Technology Limited ، بزرگترین سازنده باتریEV  در چین ائتلاف و اتحاد ایجاد کرده است. هوآووی که سال گذشته اکوسیستم نسل پنجم خود و اولین ماژول خودروی ۵G  جهان را با نام MH5000 راه اندازی کرد، راهکارهای حرکتی هوشمندی را برای خودروهای برقی ارائه می‌دهد که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

علی بابا نیز سال گذشته ۱۸ درصد از سهام بین بزرگترین خودروساز چین SAIC Motors و Zhangjiang Hi-tech Park Development  را به دست آورد. این پیوند و ارتباط باعث تولید خودروهای الکترونیکی با نام تجاری IM یا هوش در حرکت (Intelligence in Motion)  می‌شود. این خودروها قادر به پارک خود خواهند بود.

تنسنت هم قبلاً در بخش خودروهای انرژی جدید Evergrande چین سرمایه گذاری کرده است. در جایگاه خصوصی Evergrande  به میزان ۱۷۶٫۶ میلیون سهم در سال ۲۰۲۰ ، تنسنت در لیست سرمایه گذاران از جمله Yunfeng   Capital  با حمایت جک ما،Sequoia Capital  و Didi Chuxing بود.

China Evergrande NEV  نیز توسط سومین سرمایه دار بزرگ ثروتمند کشور یعنی هیو کا- یان اداره و کنترل می‌شود. این شرکت در وب سایت خود اعلام کرد، برنامه‌اش این است که ظرف مدت سه تا پنج سال ظرفیت تولید خودرو خود را به ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دستگاه برساند. این وب سایت افزود: کارخانه‌های این شرکت در شانگهای و گوانگژو در ابتدا قادر به تولید ۲۰۰هزار دستگاه خودرو در سال خواهند بود و برای سال پنجم به یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1217

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.