• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

تلاش چین برای تولید جت مسافربری C919 طبق برنامه علیرغم تحریم‌ها

  • کد خبر : 1698
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
تلاش چین برای تولید جت مسافربری C919 طبق برنامه علیرغم تحریم‌ها
چین ده‌ها میلیارد دلار برای توسعه جت C919 هزینه کرده است که برای رقابت با بوئینگ 737 و ایرباس A320 طراحی شده است.

خودکفایی یکی از موضوعات کلیدی بزرگترین نمایشگاه هوایی چین است که اخیرا در شهر جوهای جنوبی پس از تاخیر ناشی از همه گیری کرونا افتتاح شده است و از جمله غرفه داران در این نمایشگاه، Commercial Aircraft Corp of China (Comac)، تولید کننده دولتی هواپیمای جت C919 است.

چین ده‌ها میلیارد دلار برای توسعه جت C919 هزینه کرده است که برای رقابت با بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A320 طراحی شده است.

به گزارش رویترز، پروژه C919 با مخالفت‌هایی روبرو شده است، زیرا قوانین سختگیرانه ایالات متحده در زمینه صادرات، صدور گواهینامه و تولید زودهنگام را تهدید کرده و Comac برای تأمین برخی قطعات یدکی از تامین کنندگان مرتبط با ایالات متحده تلاش می‌کند.

با این حال، در حاشیه این نمایشگاه هوایی، شرکت Comac اعلام کرده است که در تلاش است تا C919 را تا پایان سال طبق برنامه تعیین شده تحویل دهد و همچنین برنامه ریزی کرده است تا تولید انبوه C919 را در حدود سال‌های ۲۰۲۷-۲۰۲۹ آغاز کند.

وو یونگلیانگ، طراح ارشد و معاون مدیر Comac گفت: “ما در حال کار برای اطمینان از اجرای منظم تحویل و تکمیل تمام گواهینامه‌ها تا پایان سال هستیم.”

یانگ یانگ، معاون Comac گفت که این شرکت پروازهای آزمایشی خود را در ۶ فروند از C919 انجام می‌دهد و انتظار می‌رود تولید آن را تا سال ۲۰۲۷ افزایش دهد.

وی همچنین گفت که قوانین سختگیرانه صادرات آمریکا تأثیر عمده‌ای بر این شرکت نداشته است.

این شرکت افزود: چین تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۲۲ درصد از ناوگان هواپیماهای مسافربری جهان را در اختیار خواهد داشت، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۰ درصد بود.

گفته می‌شود ۴۱۴۲۹ جت مسافربری به ارزش ۶٫۲ تریلیون دلار در ۲۰ سال آینده در سطح جهانی تحویل داده می‌شود.

انتظار می‌رود تقاضای مسافر به طور متوسط سالانه ۳٫۹ درصد در سطح جهان و ۵٫۷ درصد در سال در چین طی ۲۰ سال آینده افزایش یابد.

نمایشگاه هوایی Zhuhai، که به طور رسمی به عنوان نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین شناخته می‌شود، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، اما به دلیل همه گیری کروناویروس در سال ۲۰۲۰ تقریباً یک سال به تعویق افتاد.

مراسم افتتاحیه با پرواز هواپیمای دریایی AG600 و پیشرفته‌ترین جنگنده مخفی نیروی هوایی  J-20 برگزار شد.

در این رویداد، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی خو کیلیانگ و فرمانده تازه ارتقاء یافته نیروی هوایی دینگ چانگچیو حضور داشتند.

شرکت‌های نظامی و هوافضای چین با حضور محدود در خارج از کشور به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه، حضور قوی‌تری در این نمایشگاه داشته‌اند.

یکی از مورد انتظارترین محصولاتی که قرار بود در این نمایشگاه عرضه شود، هواپیماهای جنگی الکترونیکی J-16D و پهپاد شناسایی ارتفاع بالا WZ-7 است.

WZ-7 یا “اژدهای Guizhou Soar Dragon” دارای طرح بال متصل است و می‌تواند برای ماموریت‌هایی مانند شناسایی مرزها و گشت‌های دریایی مورد استفاده قرار گیرد.

این هواپیما که توسط شرکت دولتی صنعت هوانوردی چین ساخته شده است، با طول بال ۲۴ متر و طول ۱۴ متر آن را به یکی از بزرگترین هواپیماهای بدون سرنشین توسعه یافته در این کشور تبدیل کرده است.

هواپیماهای ترابری استراتژیک Y-20، بمب افکن دوربرد H-6K و هواپیمای آموزشی JL-10 از دیگر هواپیماهای به نمایش درآمده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1698

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.