• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

هشدار تلویزیون دولتی چین درباره بازی‌های مبتنی بر بلاکچین

  • کد خبر : 2001
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
هشدار تلویزیون دولتی چین درباره بازی‌های مبتنی بر بلاکچین
تلویزیون دولتی چین ادعا می‌کند که برخی از این بازی‌ها صرفاً بازی‌های تحت وب کم‌هزینه هستند که بازیکنان را فریب می‌دهند.

تلویزیون دولتی چین به شهروندان نسبت به شرکت در بازی‌های آنلاین مبتنی بر بلاکچین مانند Farmers World هشدار داده است که این نشان‌دهنده بیزاری پکن از هر چیز مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

تلویزیون مرکزی چین (CCTV) در دو گزارش در مورد بازی‌هایی که افراد را به بازی برای کسب ارزهای دیجیتال تشویق می‌کند، هشدار داد و آنها را نوعی کلاهبرداری توصیف کرده است. پس از آنکه پکن تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع کرد و این صنعت را تهدیدی برای ثبات مالی تلقی کرد، فضا برای ارزهای دیجیتال در چین بدتر شد.

گزارش‌های تلویزیون دولتی چین دو شرکت واسطه در استان شمال غربی شانشی و استان جنوب شرقی فوجیان را هدف قرار می‌دهد که به شهروندان چینی کمک می‌کنند تا در بازی‌های کسب درآمد شرکت کنند. هر دو شرکت اعلام کردند که می‌توانند خدماتی را برای کمک به کاربران برای دسترسی به یک بازی به نام Farmers World ارائه دهند و به بازیکنان این شانس را می‌دهند که ماهیانه بیش از ۱۰۰۰۰ یوان (۱۵۷۰ دلار آمریکا) درآمد کسب کنند. تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که این پیشنهادات کلاهبرداری بوده است.

بازی برای کسب درآمد امسال به یکی از داغ‌ترین گرایش‌های فناوری تبدیل شده‌اند، به طوری که چندین توسعه‌دهنده بازی‌های بلاک چین شاهد افزایش ارزش‌ سهام خود به میلیاردها دلار در طی چند ماه اخیر هستند. با این حال، این گونه بازی‌ها به دلیل محبوبیتی که دارند، مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند.

تلویزیون دولتی چین ادعا می‌کند که برخی از این بازی‌ها صرفاً بازی‌های تحت وب کم‌هزینه هستند که بازیکنان را فریب می‌دهند. تلویزیون دولتی چین به نقل از کارشناسانی نقل کرد که برخی از این بازی‌ها به بازیکنان مسن‌تر امکان سود بردن را می‌دهد، صرفاً به این دلیل که بازیکنان جدید باید هزینه ورود بپردازند، برخلاف طرح‌های Ponzi.

یک گزارشگر از شرکتی به نام مرکز تحقیقات Renren Liang Metaverse در فوجیان بازدید کرد، جایی که یکی از مدیران شرکت گفت که می‌توان انتظار داشت که بازیکن Farmers World بین ۲۲ تا ۴۰ روز پس از خرید یک محصول ۱۰۰ درصد سود کسب کند. آیتم بازی که می‌تواند ده‌ها هزار دلار هزینه داشته باشد.

اما در طول این فرآیند، بازیکن باید ۶۰۰۰ یوان هزینه خدمات را به شرکت بپردازد و همچنین به شرکت اجازه می‌دهد تا ۲۰ درصد از بازدهی را دریافت کند.

Farmers World اساساً یک بازی شبیه‌سازی است که در آن بازیکن ابزارها را انتخاب می‌کند، از منابع بهره‌برداری می‌کند و زمین را برای ساختن مزارع عظیم می‌خرد و اقلام را در یک اکوسیستم کشاورزی مجازی معامله می‌کند.

بازی‌های موسوم به بازی برای کسب درآمد در حال حاضر داغ هستند. بازی سه ساله ویتنامی Axie Infinity در آخرین دور مالی خود در ماه گذشته به ارزش ۳ میلیارد دلار رسید، در حالی که شرکت هنگ کنگی Animoca Brands در ماه مه با فهرست بازی‌های سودمند خود از جمله The Sandbox تبدیل به یک شرکت نوپای با سود بالا شد. غول‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz و Softbank اکنون به ترتیب حامیان Axie Infinity و The Sandbox هستند.

بازی‌های موسوم به بازی برای کسب درآمد مورد توجه علاقه‌مندان به بلاک چین قرار گرفته است، زیرا موارد موجود در بازی همگی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند، کوپن‌های قابل مبادله تأیید شده توسط بلاک چین که اصالت یک دارایی دیجیتال را تضمین می‌کنند. برخلاف بازی‌های سنتی، که در آن آیتم‌ها داده‌هایی در سرورهای توسعه‌دهندگان بازی ذخیره می‌شوند و از این رو متعلق به توسعه‌دهندگان هستند، NFT‌ها در یک شبکه غیرمتمرکز و مصون از تداخل توسعه‌دهندگان ذخیره می‌شوند و آنها را به دارایی‌هایی تبدیل می‌کنند که واقعاً در اختیار بازیکنان است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2001

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.