• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است

  • کد خبر : 49
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی با محکوم کردن درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام کرد: طرف‌های برجام شامل چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران، نامه‌هایی را به رئیس شورای امنیت ارسال کرده‌اند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی با محکوم کردن درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام کرد: طرف‌های برجام شامل چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران، نامه‌هایی را به رئیس شورای امنیت ارسال کرده‌اند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان هم بیانیه‌ای برای ابراز مخالفت با تصمیم آمریکا منتشر کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: کاری که آمریکا انجام داد، صرفاً یک اقدام سیاسی است. لذا، طرف‌های مشارکت‌کننده در برجام و همچنین اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت معتقدند که درخواست آمریکا فاقد اساس قانونی است و مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها فعال نشده است.

وی سپس تصریح کرد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام به معنی این است که این کشور تمامی حقوقش به عنوان طرف مشارکت‌کننده در این توافق را از دست داده و در جایگاهی نیست که بتواند مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها (مکانیسم ماشه) را اجرا کند.

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه به نیویورک رفت تا با اتهام واهی نقض برجام از سوی ایران، تصمیم واشنگتن مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه را به اطلاع «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برساند.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=49

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.