• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

پلتفرم فین‌تک OneConnect رشد ۴۲.۳ درصدی درآمد را تجربه کرد

  • کد خبر : 885
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
پلتفرم فین‌تک OneConnect رشد ۴۲.۳ درصدی درآمد را تجربه کرد
درآمد سال 2020 شرکت تکنولوژی‌ مالی وان‌کانکت در چین ۵۱۰ میلیون دلار آمریکا بود.

شرکت تکنولوژی‌ مالی وان‌کانکت (OneConnect)، پلتفرم ارائه خدمات فناوری به موسسات مالی چینی، در سال ۲۰۲۰ شاهد رشدی ۴۲.۳ درصدی در درآمد سالانه خود و رسیدن آن به ۳.۳ میلیارد یوان (۵۱۰ میلیون دلار آمریکا) بود. دلیل این موفقیت تعهد شرکت به نوآوری و تنوع بخشیدن به خدمات خود است.

به گفته مدیران شرکت، عوامل کلیدی موثر در تحقق این هدف پشتیبانی عملیاتی، پلتفرم خدمات ابری، و اجرای آن است.

برای مثال درآمد حاصل از پشتیبانی عملیاتی، به دلیل افزایش تقاضا برای استفاده از هوش مصنوعی در خدمات مشتری و امداد خودروی جاده‌ای، ۸۲.۱ درصد رشد داشت.

حاشیه سود ناخالص آن طی دوره گزارش از ۳۲.۹ درصد به ۳۷.۵ درصد افزایش یافت و ضرر عملیاتی نیز به ۱.۴۷ میلیارد یوان کاهش پیدا کرد (نسبت به ۱.۷ میلیارد در سال گذشته).

میزان وام‌های خرد پردازش شده توسط سیستم‌های شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۷۰ میلیارد یوان کاهش پیدا کرد (در مقایسه با ۹۱.۲ میلیارد در سال ۲۰۱۹). دلیل آن نیز از بین رفتن تدریجی و مداوم راهکارهایی با ارزش پایین و عدم رعایت احتیاط از جانب موسسات مالی (در واکنش به سختگیرانه‌‌تر شدن مقررات) بود.

طبق اعلام شرکت، امسال بیش از ۴۱.۹ میلیارد یوان وام متعلق به کسب‌وکارهای کوچک پردازش شد، که افزایش چشمگیر آن نسبت به ۳۹.۱ میلیارد در سال گذشته نشان‌دهنده اضافه شدن مشتریان جدید است.

با این حال، افزایش فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های کوچک و متوسط نتوانست افت فعالیت‌های مرتبط با خرده‌فروشی‌ را جبران کند. در نتیجه درآمد حاصل از خدمات اعطای وام کاهش یافت.

تعداد ادعاهای سریع بررسی شده از ۵ میلیون به ۵.۹ میلیون رسید، که علت آن افزایش تعداد مشتریان بود و موجب افزایش درآمد حاصل از خدمات مدیریت ریسک شد.

به گفته مسئول ارشد مالی شرکت، جریان نقدینگی عملیات افزایش چشمگیری داشته و نرخ افت درآمد ماهانه شرکت نیز به طور متوسط به نصف کاهش پیدا کرده است.

پلتفرم وان‌کانکت ارائه‌دهنده راهکارهایی بر پایه فناوری ابری است، و به موسسات مالی در افزایش درآمد، مدیریت ریسک، افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت خدمات، و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=885

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.