• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5

شرکت داده GDS سنگاپور مرکزی برای ارائه خدمات به شرکت‌های چینی

  • کد خبر : 3187
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۳
شرکت داده GDS سنگاپور مرکزی برای ارائه خدمات به شرکت‌های چینی
شرکت مدیریت مرکز داده GDS با گسترش عملیات خود در آسیای جنوب شرقی، سنگاپور را به عنوان یک مرکز داده منطقه‌ای تلقی می‌کند.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ ایجاد شد و به مشتریانی نظیر علی بابا، تنسنت و آمازون خدمات ارائه می‌کند.

اگرچه اکثر تجهیزات شرکت در چین مستقر است اما مدیران آن قصد دارند تا مراکز داده خود را در خارج خصوصا در منطقه آسیای جنوب شرقی گسترش دهند تا به شرکت‌های فناوری چینی متعددی که در آن منطقه فعال هستند نیز خدمات ارائه دهد.

سنگاپور به دلیل موقعیت خاصش یک قطب اصلی خواهد بود و این شهر نقش مهمی در آینده صنعت داده ایفا خواهد کرد.

مراکز داده، ساختمان‌های مقاوم در برابر تغییرا آب و هوا هستند که مسیریاب‌ها و سرورها را در خود جای داده‌اند و زیرساخت دیجیتالی حیاتی را برای محاسبات ابری، پخش ویدئو و تجارت الکترونیک فراهم می‌کنند. آسیای جنوب شرقی، با صنعت اینترنت پررونق و حضور گسترده غول‌های فناوری چینی، به کانون سرمایه‌گذاری برای ارائه دهندگان زیرساخت دیجیتال چین تبدیل شده است.

سال گذشته، GDS چندین پروژه مرکز داده در مقیاس بزرگ را در منطقه راه اندازی کرد. نوامبر گذشته، این شرکت اعلام کرد که ۱۰ هزار متر مربع زمین را در شهر باتم اندونزی در حدود ۲۵ کیلومتری سنگاپور، خریداری کرده، جایی که قصد دارد دو ساختمان جدید مرکز داده با ظرفیت کلی ۲۸ مگاوات بسازد.

در آوریل امسال، این شرکت با تولیدکننده برق مالزیایی وارد مشارکت شد و قرار است ۱۶۸ مگاوات ظرفیت مرکز داده را برای هشت تأسیسات در شهری در نزدیکی گذرگاهی که شبه جزیره مالایا را به سنگاپور متصل می‌کند، توسعه دهد.

نزدیکی این مراکز داده به سنگاپور و ابتکارات و اقداماتی که در کشورهای آسه‌آن انجام می‌شود به این معنی است که GDS برای خدمت به این بازارها و تسهیل شبکه‌های داده در منطقه موقعیت خوبی دارد.

استراتژی GDS با تمایل چین برای ایفای نقش در توسعه زیرساخت دیجیتال آسیای جنوب شرقی همسو است. در ژوئیه ۲۰۲۱، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین یک برنامه سه ساله را برای این صنعت اعلام کرد که در آن خواستار گسترش جهانی بیشتر مراکز داده بود.

در همین حال، محیط نظارتی سخت در داخل کشور و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، غول‌های فناوری چین را بر آن داشته تا دامنه نفوذ خود را در منطقه گسترش دهند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد اینترنتی آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۳۰ به یک تریلیون دلار آمریکا برسد. گسترش مداوم شرکت‌های اینترنتی چین در کشورهای جنوب شرقی آسیا، به ویژه برای خدمات رایانش ابری، نیاز به امکانات مرکز داده را افزایش می‌دهد.

در ژوئن ۲۰۲۱، غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا، پروژه‌ای به ارزش ۱ میلیارد دلار را برای گسترش بازوی رایانش ابری خود در جنوب شرقی آسیا راه اندازی کرد. آگوست ۲۰۲۱ نیز، شرکت فناوری هوآوی ۱۰۰ میلیون دلار برای تشویق استارت‌آپ‌ها در منطقه به استفاده از خدمات ابری خود اختصاص داد و این اقدام تلاشی برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد پس از تحریم‌های تجاری ایالات متحده بود.

GDS حضور خود را در سایر مناطق آسیایی مانند هنگ کنگ و ژاپن گسترش خواهد داد و قصد دارد به شرکت‌های چندملیتی و محلی بیشتری خدمت کند.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.