• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد

  • کد خبر : 35
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
آمریکا یک محقق ناسا را به همکاری با چین متهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دستگاه قضایی آمریکا یک محقق این کشور را به همکاری با چین متهم کرد. بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه یک محقق سازمان ملی هوانوردی و فضای «ناسا» را به مخفی کردن همکاری با یک دانشگاه و شرکت‌های چینی متهم کرد. «ژنگ دانگ چنگ» […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دستگاه قضایی آمریکا یک محقق این کشور را به همکاری با چین متهم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه یک محقق سازمان ملی هوانوردی و فضای «ناسا» را به مخفی کردن همکاری با یک دانشگاه و شرکت‌های چینی متهم کرد.

«ژنگ دانگ چنگ» که ۵۳ ساله و استاد دانشگاه «A&M» تگزاس است به بیان اظهارات خلاف واقع، توطئه و ارتباط «غیر قانونی» با چین متهم گردیده و بازداشت شده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین چند هفته پیش از این، از اقدام آمریکا در آزار و اذیت و بازداشت عمدی دانشجویان و محققان چینی انتقاد کرد.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا با پیش داوری ایدئولوژیک به نظارت، آزار و اذیت و بازداشت دانشجوها و محققان چینی می‌پردازد و اتهامات وهمی علیه محققان چینی مطرح می‌کند، این اقدام آمریکا را ناقض جدی حقوق مشروع و منافع شهروندان چینی و مختل کننده مبادله فرهنگی و دانشجویی میان چین و آمریکا عنوان کرد.

مناسبات بین آمریکا و چین در برهه اخیر به صورت فزاینده ای رو به تشنج گذاشته است.

آمریکا در ادامه سیاست خود برای فشار علیه چین، اخیراً از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را هم تعطیل کند.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=35

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.