• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

سیلیکون ولی چین در شنجن به بهشت شرکت‌های نوپا تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 1811
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
سیلیکون ولی چین در شنجن به بهشت شرکت‌های نوپا تبدیل می‌شود
دولت شنجن اعلام کرده است که حمایت‌های مالی مختلفی را برای استارت آپ‌های واجد شرایط ارائه خواهد کرد، از جمله اعطای وام‌های دولتی به سرمایه گذاری مستقیم در شرکت‌ها.

مرکز فناوری جنوبی شنجن معروف به سیلیکون ولی چین، طرحی را برای توسعه شرکت‌های «تک شاخ» و کمک به آنها برای عرضه عمومی سهام خود تهیه کرده است، زیرا این شهر با پکن، شانگهای و هانگجو به عنوان پایگاه برتر برای توسعه استارتاپ‌های با ارزش در دومین اقتصاد بزرگ جهان رقابت می‌کند.

بر اساس طرحی که اخیرا توسط کمیسیون توسعه و اصلاح شنجن رونمایی شد، این شهر می‌خواهد مجموعه‌ای از تک‌شاخ‌ها – استارت‌آپ‌های خصوصی فناوری به ارزش حداقل یک میلیارد دلار آمریکا – در زمینه‌هایی از جمله بیوتکنولوژی، نیمه‌رساناها، فناوری کوانتومی و سایر صنایع نوظهور ایجاد کند.

دولت شنجن اعلام کرده است که حمایت‌های مالی مختلفی را برای استارت آپ‌های واجد شرایط ارائه خواهد کرد، از جمله اعطای وام‌های دولتی به سرمایه گذاری مستقیم در شرکت‌ها.

این شهر همچنین متعهد شد که از تک شاخ‌ها برای شناور کردن سهام خود حمایت کند یا به کسانی که قبلاً در بازارهای بورس خارج از کشور عرضه شده‌اند کمک کند تا به دنبال عرضه سهام خود در داخل باشند. هدف دیگر جذب تک شاخ‌های خارج از کشور برای راه اندازی شعبه در شنجن است.

مقامات شنجن با اندیشکده‌های مختلف و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر همکاری خواهند کرد تا استانداردهایی برای شناسایی و ارزیابی تک‌شاخ‌های امیدوارکننده تهیه کنند، که طبق گفته‌های این سازمان، «بسته منابع خدماتی» را با حمایت اختصاصی دولت، سرمایه‌گذاران و سایر طرف‌ها دریافت خواهند کرد.

مقامات گفتند که این پیش‌نویس بخشی از تلاش گسترده‌تر شنجن برای حمایت از شرکت‌های خصوصی در مراحل مختلف رشد و پیش‌برد اقتصاد شهر به منظور «سرعت بخشیدن به توسعه فعالان بازار» است.

این طرح همچنین بر حمایت دولت از شرکت‌های فناوری پیشرفته به طور کلی، به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs)، در تحقیق و توسعه تأکید می‌کند. این شهر می‌خواهد گروهی از SMEها را شناسایی کند که بازارهای به اصطلاح عمودی را در زمینه‌هایی مانند اجزای اصلی و مواد اولیه با ارائه منابع استعداد و برندسازی هدف قرار می‌دهند.

شنجن که در سال ۲۰۱۹ توسط رئیس جمهور شی جین پینگ انتخاب شد تا به عنوان شهر نمونه «سوسیالیستی» عمل کند، میدان آزمایشی برای اصلاحات بازار محور چین بوده است. این شهر که زمانی دهکده ماهیگیری  بود، اکنون محل استقرار حدود ۱۴۰۰۰ شرکت فناوری پیشرفته، از جمله برخی از بزرگ‌ترین نام‌های کشور مانند سازندگان تجهیزات مخابراتی هوآوی و ZTE، و همچنین غول اینترنتی تنسنت است.

شنجن قبلاً متعهد شده بود که در پنج سال آینده بیش از ۷۰۰ میلیارد یوان (۱۰۹ میلیارد دلار) در تحقیق و توسعه فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کند تا موقعیت خود را به عنوان قدرت جدید در زمینه نوآوری چین تقویت کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1811

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.