• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

بِیدو چین آماده رقابت با جی‌پی‌اس آمریکا

  • کد خبر : 1339
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
بِیدو چین آماده رقابت با جی‌پی‌اس آمریکا
محصولات مرتبط با بِیدو به بیش از 120 کشور و منطقه صادر شده است و در حدود 100 میلیون کاربر در سراسر جهان از این خدمات استفاده می‌کنند.

ارزش صنعت ناوبری ماهواره‌ای بِیدو چین تا سال ۲۰۲۵ به ۱ تریلیون یوان (۱۵۶ میلیارد دلار) خواهد رسید، زیرا این کشور همچنان به دنبال گزینه‌هایی برای جایگزینی فناوری ایالات متحده است.

خبرگزاری شینهوا به نقل از یانگ جون، معاون مدیر ناوبری ماهواره‌ای چین افزود: صنعت ناوبری ماهواره‌ای چین تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ میلیارد یوان ارزش داشت که با نرخ متوسط سالانه ۲۰ درصد رشد می‌کند.

چین ماه ژوئیه گذشته در مراسمی با حضور شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور سیستم  BeiDou-3 خود را رسماً راه اندازی کرد. در حالی که پکن به سرمایه گذاری برای تبدیل شدن به یک قدرت فضایی ادامه می‌دهد، امیدوار است BeiDou با GPS ایالات متحده و گالیله اتحادیه اروپا رقابت کند.

پروژه BeiDou چین که در سال ۱۹۹۴ به بهره برداری رسید، پاسخی به این مفهوم بود که ارتش این کشور برای جایگزینی GPS به سیستم ناوبری ماهواره‌ای مخصوص خود احتیاج دارد که توسط وزارت دفاع ایالات متحده توسعه یافته است.

در حادثه‌ای که در سال ۱۹۹۶ رخ داد و یک مقام ارشد ارتش چین آن را “یک تحقیر فراموش نشدنی” توصیف کرد، ارتش آزادیبخش خلق چین رد دو موشک به دریای شرقی چین را که به عنوان هشدار به تایوان شلیک شده بود؛ از دست داد. بعداً تجزیه و تحلیل نشان داد که این خرابی‌ها ممکن است به دلیل اختلال ناگهانی GPS ایجاد شده باشد.

از آن زمان پکن برای اطمینان از ناوبری ماهواره‌ای مستقل و قابل اعتماد برای موشک‌ها و بمب‌های هدایت شده خود، بودجه زیادی در بِیدو سرمایه گذاری کرده است.

اولین ماهواره‌های بِیدو در سال ۲۰۰۰ به فضا پرتاب شد و سرانجام به‌دنبال گسترش به کاربردهای تجاری، به سیستم نسل سوم فعلی تبدیل شد.

پکن همچنین در حال گسترش استفاده از BDS در منطقه آسیا-اقیانوسیه و در کشورهای درگیر در کمربند و جاده است.

محصولات مرتبط با بِیدو به بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه صادر شده است و در حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این خدمات استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های بِیدو قبلاً در بسیاری از تلفن‌های هوشمند محبوب تعبیه شده است. به عنوان یک سیستم ارتباطی دو طرفه، بِیدو به دستگاه‌های سازگار اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به ماهواره‌ها ارسال کنند، امکان تبادل پیام‌های متنی بین کاربران و امکان ردیابی مکان‌های کاربران در موارد اضطراری را نیز فراهم می‌کند.

در داخل چین بیش از ۷ میلیون وسیله نقلیه جاده‌ای خصوصی، ۳۶۳۰۰ دستگاه حمل و نقل پستی، ۱۴۰۰ کشتی دولتی و ۳۵۰ هواپیما از BDS استفاده می‌کنند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1339

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.