• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

هوآوی از لحاظ ثبت اختراع در صنعت ارتباطات جهان اول شد

  • کد خبر : 504
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
هوآوی از لحاظ ثبت اختراع در صنعت ارتباطات جهان اول شد
شرکت چینی هوآوی در سال ۲۰۲۰ با پیشی گرفتن از شرکت‌های آمریکایی، رتبه اول جهان را از لحاظ ثبت اختراع در صنعت ارتباطات بی‌سیم به دست آورد.

هوآوی در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸۶۰۷ اختراع در صنعت ارتباطات بی‌سیم ثبت کرده است.

در رتبه‌بندی کشورها هم چین و ایالات متحده هر یک ۳۲ درصد حق ثبت اختراع کل جهان را به خود اختصاص داده‌اند و رتبه سوم در اختیار ژاپن قرار گرفته است.

موفقیت هوآوی در کسب رتبه اول جهان در زمینه ثبت اختراع در صنعت ارتباطات بی‌سیم در حالی رقم خورده که این شرکت در یک سال اخیر تحت تحریم‌ها و فشارهای شدید آمریکا قرار داشت.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه مطالعاتی incoPat منتشر شده ۱۰۰ شرکت برتر جهان از لحاظ پیشرفت در صنعت ارتباطات بی‌سیم رتبه‌بندی شده‌اند.

بر اساس این رتبه‌بندی، هوآوی ۸۶۰۷ اختراع ثبت‌شده بی‌سیم را در دوره ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ ثبت کرد و رتبه اول را به دست آورد.

رتبه دوم در اختیار شرکت آمریکایی کوالکام با ۵۸۰۷ حق ثبت اختراع و رتبه سوم در اختیار شرکت چینی Oppo با ۵۳۵۳ حق ثبت اختراع قرار گرفته است.

بر اساس رتبه‌بندی کشورها، چین و ایالات متحده هر یک ۳۲ درصد اختراع ثبت‌شده را دارند و پس از آن ژاپن با ۱۵ درصد و کره جنوبی با ۷ درصد ثبت اختراع در رتبه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

این فهرست بر اساس داده‌های عمومی مربوط به حق ثبت اختراع در زمینه شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم، از جمله نسل بعدی فناوری شبکه تلفن همراه ۵G تهیه شده است.

حق ثبت اختراع به‌ویژه در فناوری‌های نوظهور مانند نسل پنجم اینترنت یا هوش مصنوعی در تعیین اینکه کدام شرکت‌ها و کشورها در اقتصاد فردا برتری دارند، نقش مهمی دارد.

ایالات متحده که از پیشرفت اقتصادی پکن نگران است، از سال گذشته جنگ فناوری با چین را افزایش داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=504

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.