• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

پیشتازی شانگهای در صنعت رباتیک با افزایش چشمگیر فروش

  • کد خبر : 651
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
پیشتازی شانگهای در صنعت رباتیک با افزایش چشمگیر فروش
به گزارش سکیوریتیز تایم (Securities Time) و به نقل از هان دادونگ (Han Dadong)، مدیر بخش تولیدات هوشمند کمیسیون اقتصاد و اطلاعات شانگهای، یک سوم از تولیدات سالانه ربات چین در این شهر، که یکی از بزرگترین پایگاه‌های ساخت ربات کشور است ساخته می‌شود. صنعت رباتیک شانگهای تبدیل به ستونی مهم برای پیشرفت نوآوری، فناوری، و اقتصاد حقیقی است.

صنعت رباتیک به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع پیشرفته، معیاری برای سنجش ظرفیت نوآوری و تحقیقات علمی کشورها است. چین، بزرگترین بازار رباتیک جهان، سازنده یک سوم از کل ربات‌های تولید شده در دنیا است.

هان می‌گوید با وجود تاثیر نامطلوب اپیدمی کرونا بر تولید و فروش ربات در سرتاسر کشور، شرکت‌های پیشرو مانند STEP الکتریک و شرکت SIASUN شانگهای توانستند بر دشواری‌ها غلبه کرده و در سال ۲۰۲۰ پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

یی جی (Yi Ji)، رئیس STEP الکتریک، در مصاحبه‌ای با جیه‌فانگ دیلی (Jiefang Daily) گفت این شرکت سازنده سیستم کنترل آسانسور و ربات‌های صنعتی در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و سال گذشته به نوآوری‌هایی در الگوریتم‌های کنترل حرکت دست یافت. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ سود خالص این شرکت به ۷۶.۵۲ میلیارد یوان رسید و رشد سالانه ۳۶.۶۴ درصد را تجربه کرد.

یانگ لی(Yang Li) رئیس شرکت SIASUN می‌گوید: «هرچند تقاضای بازارهای خارجی در سال گذشته افت کرد، اما بازار داخلی توانست پویایی خود را حفظ کند.» این شرکت به دنبال کاربردهای متنوع و جدیدی برای ربات‌ها بود تا فروش خود را افزایش دهد.

او ادامه داد: «کاربردهای مختلف شانگهای  در خطوط تولید خودکار تجهیزات اصلی، خطوط تولید تراشه‌های انعطاف پذیر، و عمل‌های جراحی تبدیل به زمینه‌های اصلی فعالیت شرکت شده‌اند.»

شرکت رباتیک شانگهای-فانوک (Shanghai-Fanuc Robotics) در ابتدای دسامبر ساخت فاز سوم کارخانه خود را در شانگهای، به وسعت ۲۸.۷۴ هکتار و مجموع سرمایه‌گذاری ۱.۵۸ میلیارد یوان، آغاز کرد. پس از اتمام آن، انتظار می‌رود ارزش تولیدات سالانه شرکت به ۱۰ میلیارد یوان برسد.

علاوه بر ربات‌های صنعتی، در زمینه ربات‌های خدماتی، به خصوص ربات‌های مربوط به امور درمانی، تجاری، و آموزشی هم شاهد رشد خیره‌کننده‌ای هستیم.

شرکت کلاد مایندز تکنولوژی (Cloud Minds Technology) نیز دست به ساخت مجموعه‌ای از ربات‌های هوشمند به منظور پیشگیری و کنترل اپیدمی زده است، از جمله ربات‌های گشت و نظارت، نظافت و ضد عفونی، و ربات‌های مخصوص حمل و نقل که در ابتدای اپیدمی در بیمارستان‌های صحرایی شهر ووهان به طور گسترده‌ای از آن‌ها استفاده شد.

دای لیو (Dai Liu)، رئیس انجمن صنعت رباتیک شانگهای می‌گوید ربات‌های خدماتی حاصل به‌کارگیری به روز‌ترین فناوری‌ها، چه در ساخت و چه در هوش مصنوعی هستند. با توجه به پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، صنعت ربات‌های خدماتی چین در حال ورود به یک «دوره طلایی ۱۰ ساله» است.

در ماه نوامبر، منطقه پودونگ (Pudong) شانگهای برنامه‌هایی را برای ارتقای توسعه با کیفیت صنعت رباتیک به اجرا گذاشت. یک منطقه مخصوص رباتیک و یک پارک صنعتی با مساحت به ترتیب ۳.۹ و ۵.۵ کیلومتر مربع در ژان‌جیانگ (Zhanjiang) و جین‌کیائو (Jinqiao) احداث خواهد شد. طبق آمار دولت محلی شانگهای، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ پودونگ با رسیدن به مقیاس اقتصادی معادل ۵۰ میلیارد یوان، به قطب ملی صنعت رباتیک تبدیل شود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=651

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.