• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

اتکای هوآوی بر سیستم عامل اختصاصی جهت ایجاد اکوسیستم

  • کد خبر : 1030
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
اتکای هوآوی بر سیستم عامل اختصاصی جهت ایجاد اکوسیستم
شرکت هوآوی علی‌رغم محدودیت‌های خارج از کشور و به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد یک اکوسیستم اپلیکیشن قدرتمند، امسال قصد دارد سیستم عامل هارمونی را که سیستم عامل اختصاصی محصولات این شرکت است، بر روی 200 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند خود نصب نماید.

این حرکت، قدم بزرگی برای هوآوی محسوب می‌شود که مدت‌هاست پس از آن‌که دولت آمریکا دسترسی او را به نرم‌افزارها و خدمات گوگل در سال ۲۰۱۸ محدود کرده بود، خود را آماده گذار از سیستم عامل اندروید گوگل به سیستم عامل هارمونی کرده است.

به گفته وانگ چنگلو، رئیس بخش نرم افزار در گروه تجاری امور مشتریان هوآوی، سیستم عامل هارمونی، سیستم عاملی است که برای عصر اینترنت اشیاء طراحی شده و می‌تواند همه نوع از دستگاه‌های تحت عملکرد اینترنت اشیاء را به یکدیگر متصل کند. وی افزود: “هوآوی امسال قصد دارد تا ۳۰۰ میلیون دستگاه تحت سیستم عامل هارمونی تولید کند که ۲۰۰ میلیون از آنها شامل گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و بیش از ۳۰ میلیون دستگاه تبلت، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و دیگر محصولات بوده” و بقیه آنها نیز شامل محصولات شخص ثالث از طرف شرکای هوآوی هستند. وی معتقد است: “پرورش یک اکوسیستم سالم برای سیستم عامل هارمونی در طی دو سال امر بسیار مهمی است. ما اکنون دارای صدها میلیون کاربر گوشی‌های تلفن همراه هوآوی هستیم. اگر آنها سیستم عامل گوشی‌های هوشمند خود را به سیستم عامل هارمونی ارتقاء داده و احساس خوبی را تجربه کنند، هم‌چنان به استفاده از محصولات ما ادامه خواهند داد.”

بیش از یک سال پیش بود که از سیستم عامل هارمونی رونمایی شد و بدون شک بزرگ‌ترین اقدام هوآوی برای ایجاد اکوسیستم نرم‌افزاری خود بوده است. این سیستم عامل تاکنون در تبلت‌‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و لوازم خانگی شرکت‌های شخص ثالث هم‌چون اجاق گازها و هواکش‌های خروج دود مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته مدیر عامل گروه تجاری امور مشتریان شرکت هوآوی، این شرکت به تدریج از ماه آوریل سیستم عامل هارمونی را به گوشی‌های پرچم‌دار خود گسترش خواهد داد که جدیدترین گوشی تاشو این شرکت، یعنی Mate X2، از اولین گروه محصولات هوآوی برای استفاده از این سیستم عامل خواهد بود.

در ماه دسامبر، هوآوی نسخه بتای توسعه‌دهنده سیستم عامل هارمونی ۲ را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند منتشر کرد که بتوانند اپلیکیشن‌هایی را برای سیستم عامل هارمونی در گوشی‌های تلفن همراه ارائه دهند. یکی از تحلیل‌گران تحقیقات بازار معتقد است: “محدودیت‌های دولت آمریکا چاره‌ای جز شتاب بخشیدن به تحقیق و توسعه جهت ایجاد یک اکوسیستم فناوری باز از آنِ خود برای هوآوی باقی نگذاشته، که شامل انواع سخت افزار و نرم‌افزار برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است. این مسیر دشواری است، اما هوآوی برای دوام و پیشرفت خود باید به آن تن دهد.”

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1030

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.