• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

علی‌بابا به دنبال نوآوری‌های استراتژیک

  • کد خبر : 6764
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
علی‌بابا به دنبال نوآوری‌های استراتژیک
هلدینگ گروه علی‌بابا بر روی چهار رکن تجاری جدید سرمایه‌گذاری می‌کند تا در دهه آینده رشد بیشتری داشته باشد.

علی بابا در ۱۰ سال آینده بر سه اولویت کلیدی تمرکز خواهد کرد: کسب و کارهای پلتفرم اینترنت مبتنی بر فناوری، کسب و کارهای فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و شبکه‌های تجارت جهانی.

به عنوان بخشی از تغییر این هلدینگ، اولین دسته از مشاغل با عنوان “نوآوری در سطح استراتژیک” مورد تاکید قرار خواهند گرفت. آنها شامل بازار عمده فروشی آنلاین ۱۶۸۸، پلتفرم تجارت کالاهای دست دوم  Xianyu، اپلیکیشن همکاری اداری و توسعه برنامه  DingTalkو محصول جستجو و ذخیره سازی ابری Quark هستند.

کسب و کارهای نوآوری در سطح استراتژیک، از نظر سازمانی، به عنوان شرکت‌های تابعه مستقل عمل می‌کنند و محدود به موقعیت قبلی خود در گروه نخواهند بود و این آنها را قادر می‌سازد تا با استراتژی‌های خود با بازار بزرگتر روبرو شوند.

علی بابا که در حال تغییر ساختار گسترده‌ای است تا امپراتوری تجاری خود را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کند، پس از آخرین نتایج سه ماهه خود اعلام کرد که دیگر به دلیل محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده در تراشه‌های پیشرفته، به جداسازی کامل Alibaba Cloud ادامه نخواهد داد.

علی بابا، قبلا گفته بود که قصد دارد کسب و کار ابری خود را به یک نهاد مستقل در آینده تبدیل کند.

گزارش مالی علی‌بابا نشان می‌دهد که در میان چهار کسب‌وکار اصلی، شیانیو شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصدی کاربران فعال روزانه نسبت به سال گذشته بوده است، در حالی که کاربران فعال روزانه کوارک بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در همین حال، رشد کسب و کارهای اصلی علی بابا کند شده است. گروه تائوبائو و تی مال، واحد اصلی تجارت الکترونیک این شرکت، در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، ۴ درصد افزایش درآمد را ثبت کردند، در حالی که درآمد حاصل از Cloud Intelligence  ۲ درصد افزایش یافت.

علی بابا با رقابت شدیدی در تجارت الکترونیک داخلی از سوی بازیگرانی مانند Pinduoduo و Douyin مواجه است.  تجارت بین‌الملل و Cainiao Logistics نقاط درخشان علی‌بابا در طول سه ماهه بودند.

فروش تجارت بین‌الملل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵۳ درصد افزایش یافت، در حالی که درآمد Cainiao  که یک میلیارد دلار برای عرضه اولیه عمومی در هنگ کنگ ثبت کرده ، ۲۵ درصد رشد کرد.

پیش‌بینی می‌شود رشد قوی این دو کسب‌وکار به دلیل سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های مداوم علی‌بابا در راه‌حل‌های لجستیک و زنجیره تأمین، و همچنین روندهای دیجیتالی‌سازی جهانی ادامه یابد. چشم انداز توسعه این دو کسب و کار تا حد زیادی پتانسیل رشد آینده علی بابا و موقعیت بازار را تعیین می‌کند.

​منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6764

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.