• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

ساخت نسل جدید باتری خودروهای برقی در ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2588
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
ساخت نسل جدید باتری خودروهای برقی در ۲۰۲۳
غول باتری‌سازی چینی CATL سال آینده تولید انبوه جدیدترین نسل محصولات خود را آغاز خواهد کرد، محصولی با بهره‌وری بیشتر که به خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا مسافت بیشتری را در هر بار شارژ طی کنند.

بزرگ‌ترین شرکت باتری‌سازی دنیا در تلاش است تا موقعیت برتر خود را در رقابت با شرکت‌هایی نظیر BYD که تولید باتری تسلا را در دستور کار خود دارد، حفظ کند.

باتری جدید CATL که Qilin نام دارد، استفاده از حجم باتری را تا ۷۲ درصد افزایش می‌دهد که بالاترین میزان در جهان و در مقابل ۵۰ درصدی است که در اولین نسل خود در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و چگالی انرژی سیستم باتری را به ۲۵۵ وات ساعت بر کیلوگرم افزایش می‌دهد.

اما این شرکت هنوز اعلام نکرده که آیا هیچ سازنده خودروهای الکتریکی برای باتری جدید سفارش داده است یا خیر.

CATL که تأمین‌کننده باتری خودروسازانی مانند تسلا، فولکس واگن، بی ام دبلیو و Nio است، در سه ماه نخست امسال و تحت تأثیر افزایش هزینه‌های فلزات، ۲۴ درصد در سود خالص خود کاهش داشت. این شرکت در ماه می سال ۲۰۲۲ اعلام کرد پس از افزایش قیمت‌ها و انتقال هزینه‌ها به مشتریان خودروسازی، انتظار حاشیه سود بهتری در سه ماهه دوم دارد.

بر اساس آمارها CATL در چهار ماه نخست امسال معادل ۴۱٫۵ گیگاوات ساعت باتری فروخته که بیش از دو برابر فروش انرژی شرکت رتبه دومی ال‌جی است.

CATL در راستای اهداف توسعه خارج از کشور خود، در مراحل پایانی بررسی مراکز و پایگاه‌ها در ایالات متحده برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی است.

این شرکت که در استان جنوبی فوجیان مستقر است، اعلام کرده از سال ۲۰۲۵ عرضه باتری‌های استوانه‌ای به بی ام دبلیو را برای سری جدید خودروهای الکتریکی این شرکت آغاز خواهد کرد.

منبع: investing

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2588

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.