• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14

هنگ‌کنگ برخی از همکاری‌های حقوقی با آمریکا را معلق می‌کند

  • کد خبر : 53
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
هنگ‌کنگ برخی از همکاری‌های حقوقی با آمریکا را معلق
می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام حکومت چین واکنش متقابل به پایان برخی همکاری‌های آمریکا با هنگ‌کنگ است. وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به هنگ‌کنگ اطلاع داد که واشینگتن سه موافقتنامه دو جانبه با این منطقه نیمه خودمختار را به دلیل تحمیل یک قانون امنیت ملی از سوی چین، معلق یا لغو […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام حکومت چین واکنش متقابل به پایان برخی همکاری‌های آمریکا با هنگ‌کنگ است.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به هنگ‌کنگ اطلاع داد که واشینگتن سه موافقتنامه دو جانبه با این منطقه نیمه خودمختار را به دلیل تحمیل یک قانون امنیت ملی از سوی چین، معلق یا لغو کرده است.

ژائو لیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به معلق شدن یک توافقنامه همکاری حقوقی با آمریکا گفت: «چین از ایالات متحده می‌خواهد که فورا اشتباهاتش را تصحیح کند».

موافقتنامه یاد شده پیش از بازگرداندن هنگ‌کنگ به چین در سال ۱۹۹۷ امضا شده بود و اعلام می‌کرد که حکومت‌های هنگ‌کنگ و آمریکا در امور مربوط به جرایم از قبیل انتقال افراد تحت بازداشت یا جستجو و مصادره اموال مجرمان با هم همکاری می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود سه موافقتنامه‌ای که ایالات متحده آنها را لغو کرده است، مربوط به «تحویل مجرمان فراری، انتقال محکومان و معافیت‌های مالیاتی متقابل در زمینه درآمد ناشی از عملیات بین‌المللی کشتی‌ها» می‌شود.

این تصمیم واشنگتن پس از آن گرفته شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه گذشته با صدور فرمانی به وضعیت ویژه هنگ‌کنگ ذیل قوانین ایالات متحده پایان داد تا چین را به‌خاطر «اقدامات سرکوبگرانه» آن علیه این مستعمره سابق بریتانیا مجازات کند.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=53

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.