• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
2

تولید گرافیت برای باتری خودروهای برقی توسط استارت آپ فعال در حوزه انرژی

  • کد خبر : 6852
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
تولید گرافیت برای باتری خودروهای برقی توسط استارت آپ فعال در حوزه انرژی
یک استارتاپ انرژی جایگزین در مالزی آماده کمک به سازندگان خودروهای الکتریکی است تا یک عنصر کلیدی را در خارج از چین تهیه کنند  و از زباله‌های کشاورزی برای ایجاد گرافیت استفاده ‌کند.

شرکت Graphjet Technology می‌تواند هسته خرما را از کارخانه خود در مالزی، یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن نخل در جهان، به گرافیت – یک جزء ضروری در آند باتری‌های خودروی برقی- تبدیل کند. انتظار می‌رود تولید این ماده به زودی و با هدف قرار دادن ظرفیت سالانه ۳ هزار تن آغاز شود.

گرافیت مصنوعی، که بیشتر تولید جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، معمولاً از کک نفتی در فرآیندی گران قیمت و کربن فشرده ساخته می‌شود. اما این فناوری جدید ردپای کربن را تا ۸۳ درصد و هزینه‌ها را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

خروجی پیش‌بینی‌شده این شرکت در مقایسه با تقاضای عظیم جهانی برای این ماده معدنی حیاتی که برآورد می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تقریباً ۲٫۴ میلیون تن خواهد بود، کوچک است. با این حال، این تولید به سازندگان خودروهای برقی چینی منبع جایگزینی ارائه می‌دهد.

ایالات متحده تلاش‌های خود را برای جدا شدن از سلطه چین در زنجیره تامین باتری خودروهای برقی، افزایش داده به ویژه پس از اینکه این کشور آسیایی اقدام به اعمال کنترل‌های صادراتی بر محصولات گرافیتی خود کرده است.

بازار باتری در ایالات متحده به یک تامین کننده قابل اعتمادتری در چین برای گرافیت نیاز دارد. و این استارت آپ می‌تواند به پر کردن خلا‌های این صنعت کمک کند.

گراف جت قصد دارد یک تاسیسات در نوادا بسازد و در حال گفتگو با وزارتخانه‌های انرژی و دفاع ایالات متحده است. این شرکت همچنین به دنبال راه اندازی تاسیساتی در کره، ژاپن و اروپا است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6852

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.