• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برترین سازنده باتری جهان اولین کارخانه خود را در پکن می‌سازد

  • کد خبر : 6443
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
برترین سازنده باتری جهان اولین کارخانه خود را در پکن می‌سازد
شرکت  CATL (Contemporary Amperex Technology) ، بزرگترین تولیدکننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی در جهان، به‌دنبال افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در چین اولین کارخانه خود را در پکن خواهد ساخت.

کارخانه شرکت CATL به پایتخت چین کمک خواهد کرد تا یک زنجیره کامل برای تولید در صنعت خودروهای برقی تشکیل دهد. Li Auto از شرکت‌های برتر سازنده خودروهای الکتریکی و شرکت شیائومی سازنده گوشی‌های هوشمند که در زمینه ساخت خودروی برقی نیز فعال است، هر دو در پکن مستقر هستند و توسعه مدل‌های جدید را افزایش داده‌اند و به این باتری‌ها نیاز دارند.

بر اساس بیانیه کمیسیون توسعه و اصلاح پکن، شرکت CATL  در سال جاری میلادی ساخت کارخانه مورد نظر خود را آغاز خواهد کرد که البته جزئیاتی در مورد ظرفیت آن ارائه نشده است. این شرکت که در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ با تولید ۲۳۳٫۴ گیگاوات ساعت باتری ۳۷٫۴ درصد از بازار جهانی را در اختیار داشت، قرار است پس از راه‌اندازی کارخانه خود در پکن، به فروشنده اصلی باتری به Li Auto و شیائومی تبدیل شود.

خودروسازی Li Auto در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در بخش خودروهای برقی چین است و شیائومی هم پتانسیل تبدیل شدن به آن را دارد. بنابراین منطقی است که تامین کنندگان کلیدی مانند CATL خطوط تولید محلی را برای خدمات رسانی به مشتریان اصلی خود ایجاد کنند.

آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی پکن اعلام کرد که لی اتو همچنین در حال بررسی راه‌اندازی یک کارخانه تولید قطعات خودرو است. Li Auto  نزدیکترین رقیب تسلا در بخش خودروهای برقی ممتاز چین است که در سال ۲۰۲۳، ۳۷۶۰۳۰ وسیله نقلیه هوشمند را به خریداران در چین تحویل داد که جهش سالانه ۱۸۲٫۲ درصدی را نشان می‌دهد. تسلا هم سال گذشته ۶۰۳۶۶۴ دستگاه ساخت کارخانه گیگافکتوری شانگهای خود را به مشتریان چینی تحویل داد که نسبت به سال گذشته ۳۷٫۳ درصد افزایش داشته است.

شیائومی اولین مدل خود، با نامSU7  را در پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این شرکت با ساخت خودروهایی با ظاهری شیک و اسپورت، قصد دارد تولید آزمایشی سدان الکتریکی را در ماه‌های آینده آغاز کند. شیائومی تلاش خواهد کرد تا در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به پنج خودروساز برتر جهانی تبدیل شود.

در چین، ضریب نفوذ خودروهای برقی در اواخر سال ۲۰۲۳ به‌دنبال افزایش تمایل رانندگان به خودروهای سازگار با محیط زیست، دارای فناوری رانندگی خودکار و کابین‌های دیجیتال از ۴۰ درصد فراتر رفته است. سرزمین اصلی چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودرو و خودروهای برقی جهان است و فروش خودروهای باتری دار حدود ۶۰ درصد از کل فروش جهانی را تشکیل می‌دهد.

شرکتCATL  تحویل باتری‌ خودروهای برقی با قابلیت شارژ سریع‌ را قبل از پایان سه ماهه اول سال آغاز خواهد کرد که یک پیشرفت تکنولوژیکی دیگر برای سرعت بخشیدن به استفاده از خودروهای برقی است. باتریShenxing ، ۴۰۰ کیلومتر مسافت رانندگی را تنها با ۱۰ دقیقه شارژ ارائه می‌دهد و می‌تواند در نتیجه به اصطلاح قابلیت شارژ ۴C، تنها در ۱۵ دقیقه به ظرفیت ۱۰۰ درصد برسد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6443

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.