بر اساس بیانیه CATL این پیوند باعث میشود که شرکتها از نزدیک برای ساخت سریع ایستگاههای تعویض باتری و افزایش فناوری تعویض همکاری کنند. این سرمایه گذاری جدید کارایی شارژ عمومی خودروی برقی را بهبود میبخشد. همچنین با ارائه خدمات به ناوگان خودروهای الکتریکی شرکت دیدی، این شرکت از مزایای فناوری و عملیاتی شرکتها بهره خواهد برد.
بر اساس دادههای گردآوری شده توسط اتحاد ارتقای زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی (EVCIPA)، ایستگاههای تعویض باتری در سال ۲۰۲۳ به سرعت در سراسر چین گسترش یافتند و با افزایش ۸۰ درصدی از ۲ هزار ایستگاه در ژانویه به ۳۵۶۷ تا پایان دسامبر رسید.
تجهیزات ثابت شارژ با ۲.۷ میلیون ایستگاه در چین تا پایان سال ۲۰۲۳ هنوز بسیار رایجتر هستند. اما شرکت چینی خودروهای برقی نیو با داشتن ۲۳۳۳ ایستگاه تاکنون در این کشور در گسترش تعویض باتری پیشرو است. نیو با خودروسازان چینی چانگان و جیلی، در زمینههای مختلف از جمله توسعه استانداردهای تعویض باتری، همکاری میکند.
شرکت CATL علاوه بر سرمایه گذاری مشترک جدید خود، همچنین با Xiaoju Energy – ارائهدهنده راهکارهای انرژی جدید دیدی – همکاری میکند تا خدمات شارژ را در بیش از ۱۹۰ شهر چین ارائه دهد.
منبع: scmp