• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

شرکت‌های چینی به‌دنبال گسترش فناوری تعویض باتری خودروهای الکتریکی

  • کد خبر : 6632
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
شرکت‌های چینی به‌دنبال گسترش فناوری تعویض باتری خودروهای الکتریکی
شرکت CATL غول باتری خودروهای برقی چینی و شرکت دیدی (Didi) یک سرمایه گذاری مشترک با تمرکز بر فناوری تعویض باتری تشکیل داده و به دنبال استفاده از نقاط قوت خود برای پیشرفت در بازار زیرساخت شارژ خودروی برقی در چین هستند.

بر اساس بیانیه CATL این پیوند باعث می‌شود که شرکت‌ها از نزدیک برای ساخت سریع ایستگاه‌های تعویض باتری و افزایش فناوری تعویض همکاری کنند. این سرمایه گذاری جدید کارایی شارژ عمومی خودروی برقی را بهبود می‌بخشد. همچنین با ارائه خدمات به ناوگان خودروهای الکتریکی شرکت دیدی، این شرکت از مزایای فناوری و عملیاتی شرکت‌ها بهره خواهد برد.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط اتحاد ارتقای زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی (EVCIPA)، ایستگاه‌های تعویض باتری در سال ۲۰۲۳ به سرعت در سراسر چین گسترش یافتند و با افزایش ۸۰ درصدی از ۲ هزار ایستگاه در ژانویه به ۳۵۶۷ تا پایان دسامبر رسید.

تجهیزات ثابت شارژ با ۲.۷ میلیون ایستگاه در چین تا پایان سال ۲۰۲۳ هنوز بسیار رایج‌تر هستند. اما شرکت چینی خودروهای برقی نیو با داشتن ۲۳۳۳ ایستگاه تاکنون در این کشور در گسترش تعویض باتری پیشرو است. نیو با خودروسازان چینی چانگان و جیلی، در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه استانداردهای تعویض باتری، همکاری می‌کند.

شرکت CATL علاوه بر سرمایه گذاری مشترک جدید خود، همچنین با Xiaoju Energy – ارائه‌دهنده راهکارهای انرژی جدید دیدی – همکاری می‌کند تا خدمات شارژ را در بیش از ۱۹۰ شهر چین ارائه دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6632

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.