• امروز : سه شنبه - ۲ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 July - 2024
7

BYD، آماده ورود به بازارهای جهانی

  • کد خبر : 5670
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
BYD، آماده ورود به بازارهای جهانی
شرکت سازنده خودروهای الکتریکی چینی BYD، که به تسلای چین معروف است، در آستانه ظاهر شدن به عنوان یک قدرت صادراتی مهم و تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان است.

به‌تازگی، وال استریت ژورنال با کارشناسان مختلف صنایع و فناوری چین و آمریکا از هواپیما گرفته تا خودروهای الکتریکی و ابررایانه‌ها، در خصوص چگونگی هماهنگی دو کشور در طراحی، مهندسی و استراتژی گفتگو کرده است.

شرکت BYD، قهرمان خودروهای الکتریکی چین، که توانسته است در نبردی سنگین در بازار داخلی این کشور بر سر قیمت خودرو، از سایر شرکت‌ها پیشی بگیرد، در تلاش است تا با صادرات محصولات خود به بازارهای بین‌المللی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

این شرکت خودروساز چینی که تحت حمایت وارن بافت است، در هشت ماهه اول امسال ۱٫۸ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید، از جمله هیبریدهای پلاگین فروخته که ۸۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. گسترش فزاینده استفاده از خودروهای الکتریکی در چین، به BYD کمک کرده است تا بتواند در سال جاری، فولکس واگن را به عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در چین پشت سر بگذارد. امسال تقریباً از هر سه خودروی فروخته شده در چین، یک خودرو الکتریکی بوده است.

طبق گزارش اخیر BYD، درآمد این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است. نکته جالب ‌‌توجه‌‌تر اینکه این شرکت موفق شد حاشیه سود ناخالص خود را از ۱۳٫۵ درصد در سال گذشته به ۱۸٫۵ درصد افزایش دهد. این رشد در شرایطی رخ داده است که خودروسازان چینی برای رقابت بر سر سهم بازار، قیمت‌ها را در چین کاهش داده‌اند. مقیاس و ترکیب بهتر محصولات در کنار نزدیکی به زنجیره تامین خودروهای الکتریکی کمک شایانی به BYD کرده است. مدل زنجیره تامین یکپارچه عمودی، و ساخت باتری‌ خودروهای تولیدی توسط خود شرکت، به پایین نگه داشتن هزینه‌های آن کمک شایانی کرده است.

فروش ماهانه خودروهای سواری انرژی جدید BYD

فروش خارجی شرکت BYD در ماه اگوست، تنها حدود یک درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده است. اما از آنجا که چین به بزرگترین صادرکننده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شده و تا اندازه‌ای کسب این عنوان را مدیون شرکت تسلا است که خودروهای ساخته شده در کارخانه شانگهای را به کشورهای دیگر صادر می‌کند، BYD نیز به بازارهای خارجی چشم دوخته است. این شرکت در حال معرفی مدل‌های جدید برای عرضه در بازار اروپا است. خودروهای کراس اوور اسپرت Atto 3 این شرکت در کشورهایی مانند سوئد بسیار محبوب بوده‌اند. دو خودروی سدان Seal و هاچ بک Dolphine هم از اواخر امسال به اروپا فرستاده خواهند شد.

فرمول BYD برای موفقیت در چین احتمالاً در خارج از این کشور نیز کارساز خواهد بود. طبق برآورد بانک  UBS، این خودروساز از مزیت هزینه پایدار ۲۵ درصدی نسبت به سایر خودروسازان برخوردار است. این بانک پس از بررسی تمام اجزای خودروی الکتریکی Seal اعلام کرد حاشیه سود این خودرو در بازار انبوه جهانی، مشابه خودروهای بنزینی است. مزیت قیمتی BYD به این شرکت اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌های باکیفیت‌تر -حتی در مقایسه با اتومبیل‌های بنزینی- را به قیمت کمتر تولید کند.

سالهاست خودروسازان اروپایی در چین عملکرد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و بخش قابل توجهی از فروش شرکت فولکس واگن، در چین است. اکنون باید خودروسازان اروپایی در بازارهای داخلی خود با رقبای چینی مانند BYD روبرو شوند و این تقابل می‌تواند بسیار دشوار باشد. مدیریت هزینه‌ها، مزیت رقابتی BYD است که باعث می‌شود در گذار از خودروهای سنتی به خودروهای الکتریکی، دست بالاتر را داشته باشد.

منبع: wsj

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5670

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.