• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
18

قصد چین برای تولید انبوه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

  • کد خبر : 1539
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
قصد چین برای تولید انبوه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی
طبق اعلام اتحادیه ارتقاء زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی چین (EVCIPA)، این کشور در پایان ماه ژوئن ۱٫۹۵ میلیون ایستگاه شارژ دولتی و خصوصی در اختیار داشت که ۴۷٫۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است و ۷۲٫۳ درصد زیرساخت‌ها در ۱۰ مورد اول متمرکز شده است.

ظرفیت تولید برق آبی چین که پس از ممنوعیت استخراج ارزهای رمزپایه استفاده نشده است، فرصت مناسبی را برای رشد شبکه‌های متحرک ( شارژ ) خودروهای برقی (EV) ایجاد کرده است و شرایطی را ایجاد کرده است که می‌تواند محبوبیت خودروهای به اصطلاح جدید انرژی را افزایش دهد.

ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها، موجب صرفه جویی در انرژی به میزان بیش از ۵۰ تراوات ساعت (TWh) می‌شود که این رقم برای تامین برق یک شهر صنعتی با یک میلیون نفر جمعیت به مدت ۳۳ سال کافی خواهد بود یا برای شارژ ۱۰ میلیون دستگاه خودروی تسلا به مدت ۳ سال کافی است.

ممنوعیت استخراج ارزهای رمزنگاری شده توسط دولت چین، ظاهراً به دلیل نگرانی از میزان برق مورد استفاده آنها برای حل مشکلات پیچیده، مقامات استانی در گوئیجو، چینگهای، مغولستان داخلی، شین‌جیانگ، سیچوان و یونان را مجبور به بستن مزارع تولید رمزارزها کرده است. تغییر در استفاده از ظرفیت می‌تواند تغییر دهنده برنامه دولت چین برای رواج خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروهای جهان باشد.

طبق پیش بینی UBS، سه دستگاه از پنج وسیله نقلیه موجود در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ احتمالا از سوخت‌های غیر فسیلی استفاده خواهند کرد، در حالی که در همان سال در ایالات متحده طبق هدف اعلام شده ۵۰ درصد خواهد بود.

تولید انبوه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در چین

مناطق روستایی چین، به ویژه در استان‌های سیچوان و یونان که دارای منابع برق آبی هستند، می‌توانند از برق فراوان برای ساختن ایستگاه‌های شارژ کافی برای کاهش نگرانی کاربران خودروهای برقی استفاده کنند.

تولید انبوه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در چین

گوئیجو، استان کوهستانی در جنوب چین که محل اصلی تولید ارزهای رمزنگاری شده است، اولین محوری بود که ماه گذشته برنامه‌ای را برای ساخت حداقل ۴۵۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سال جاری اعلام کرد در سال آینده ۵،۰۰۰ ایستگاه شارژ و در سال ۲۰۲۳ ،۵،۵۰۰ ایستگاه تولید خواهد کرد.

بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین که توسط دانشگاه کمبریج تهیه شده است، چین ۷۰ درصد از برق مصرفی معادن ارزهای رمزنگاری شده جهان را در اختیار دارد –گفتنی است حدود ۸۰ تراوات ساعت در سال در سراسر جهان مصرف می‌شود.

این استان با ۳۸ میلیون نفر جمعیت، با یکی از پایین ترین سطح درآمد سرانه چین، تا سال ۲۰۲۳ دارای ۳۸۰۰۰ ایستگاه شارژ الکتریکی با ۱٫۶ میلیون کیلووات ساعت ظرفیت شارژ خواهد بود. تا آن زمان، هر شهر حداقل یک مرکز شارژ خواهد داشت و طبق برنامه دولت، حداقل ۲۰ درصد از پارکینگ خودروها در مراکز خرید بزرگ باید برای خودروهای برقی‌ها با نقاط شارژ اختصاص داده شود.

تولید انبوه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در چین

طبق اعلام اتحادیه ارتقاء زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی چین (EVCIPA)، این کشور در پایان ماه ژوئن ۱٫۹۵ میلیون ایستگاه شارژ دولتی و خصوصی در اختیار داشت که ۴۷٫۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است و ۷۲٫۳ درصد زیرساخت‌ها در ۱۰ مورد اول متمرکز شده است. مناطقی مانند پکن، شانگهای و گوانگجو.

گائو شن، تحلیلگر مستقل در شانگهای می‌گوید: “برنامه دولت مرکزی برای ترویج خودروهای برقی در مناطق روستایی و توسعه نیافته هنوز عملی نشده است زیرا زیرساخت شارژ هنوز کافی نیست. دولت‌های محلی همچنین در تلاش هستند تا خودروسازان و تولیدکنندگان باتری را به سرمایه گذاری و ساختن ایستگاه‌های شارژ تشویق کنند.”

ایستگاه‌های شارژ نیاز به سرمایه گذاری‌های اولیه سنگین با بازپرداخت بلندمدت، از ۵ تا ۱۰ سال دارند. دولت ابتکاراتی را برای ترویج استفاده از خودروهای برقی در مناطق روستایی در اواسط سال گذشته ارائه کرد و اولویت را برای ایجاد زیرساخت شارژ اعلام کرد.

جنرال موتورز، فولکس واگن و استارت آپ‌های هوشمند خودروهای برقی مانند Xpeng و NIO میلیاردها دلار برای ساختن ایستگاه‌های قابل شارژ در چین هزینه می‌کنند. فولکس واگن، اولین خودروساز خارجی که در چین مجمع تاسیس کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۷۰۰۰ ایستگاه در این کشور بسازد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1539

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.