• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

۱۰ میلیارد کیلومتر رانندگی با خودروهای برقی نیو

  • کد خبر : 4889
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۷
۱۰ میلیارد کیلومتر رانندگی با خودروهای برقی نیو
خودروساز برقی چینی نیو (NIO) به تازگی اعلام کرده است که به 10 میلیارد کلیومتر مسافت طی شده در ناوگان خودروهای مشتریان خود و همچنین 20 میلیون تعویض باتری دست یافته است.

شبکه گسترده تعویض باتری نیو در چین همچنان در حال گسترش است، بطوریکه بزرگراه پکن-تایپه که از شمال به جنوب چین می‌رود جزو این پوشش قرار گرفته است. شبکه ایستگاه تعویض باتری NIO پوشش بزرگراه پکن-تایپه را با ۲۱ ایستگاه تعویض باتری در طول مسیر تکمیل کرده است. همچنین تاکنون نیو پوشش پنج بزرگراه اصلی متصل به پکن را تکمیل کرده است، که دیگر بزرگراه‌ها شامل، پکن – هاربین، پکن – شانگهای، پکن – هنگ کنگ – ماکائو و پکن – کونمینگ می‌شوند.

همچنین بر اساس اعلام این شرکت، خودروهای نیو ۱۰ میلیارد کیلومتر را طی کرده‌اند، که ۶۰ درصد از رانندگان آن از ایستگاه‌های تعویض باتری استفاده کرده‌اند. این شرکت اکنون ۱۳۸۳ ایستگاه تعویض باتری در سراسر چین و اروپا دارد. در کنار رشد سریع این شرکت تولید کننده چینی خودروهای برقی، شبکه تعویض باتری آن نیز رشد کرده است.

دارندگان خودروهای برقی نیو در ۱۷۶۲ روز از زمان آغاز به کار این برند به مسافت ۱۰ میلیارد کیلومتری دست یافتند. کمتر از ۲۸ ماه از راه اندازی شرکت نیو زمان لازم بود تا این مسافت به یک میلیارد کیلومتر برسد و در آن مدت تنها ۱۵۰ ایستگاه تعویض باتری وجود داشت اما پس از ۳۱ ماه از آن زمان، ۹ میلیارد کیلومتر دیگر به این مقدار اضافه شد.

در اوایل آوریل، قبل از رسیدن به نقطه عطف ۱۰ میلیارد کیلومتری، تعویض باتری نیو به عدد ۲۰ میلیون رسید. در حال حاضر در هر ۱٫۶ ثانیه یک باتری نیو در سراسر جهان تعویض می‌شود و این فناوری در حال بهتر شدن است. ایستگاه نسل سوم تعویض باتری نیو قابلیت ۴۰۸ تعویض در روز را دارد و در حال حاضر تعویض باتری کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد که شبیه به پر کردن یک مخزن بنزین است.

با اینکه ۱۳۸۳ ایستگاه تعویض باتری ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، ۱۰۰۰ ایستگاه دیگر در چین و ۷۰ ایستگاه دیگر در اروپا اضافه کند. این قابلیت تعویض باتری فرصت بزرگی را برای خودروهای نیو فراهم کرده است که در اختیار دیگر شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی قرار ندارد، قابلیت‌هایی نظیر، تعویض آسان باتری و یا قیمت مناسب در قیاس با باتری‌های خودروهای دیگر.

در حال حاضر بیش از ۳۲۰ هزار وسیله نقلیه نیو در جاده‌ها وجود دارد. این شرکت می‌گوید که به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و اکنون این شرکت در ۶ کشور خدمات ارائه می‌‎دهد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ در ۲۵ کشور جهان خدمات ارائه دهد.

همچنین شرکت نیو اعلام کرده که از ۱۰ میلیارد کیلومتر رانندگی، بیش از یک میلیارد کیلومتر آن با استفاده از ویژگی کمک راننده NIO انجام شده است.

نیو در حال حاضر خودروهای خود را در ۶ کشور چین، نروژ، آلمان، هلند، سوئد و دانمارک به فروش می‌رساند. در حالی که تا سال ۲۰۲۵ تنها یک سال و نیم باقی مانده است، این شرکت قصد دارد ۱۹ کشور را به شبکه بین‌المللی خود اضافه کند که احتمالاً آنها بیشتر کشورهای اروپایی هستند، اما شاید آمریکا، استرالیا و کانادا نیز جزو این کشورها باشند.

کمتر از ۵ سال پیش بود که  نیو فروش ES8 خود را در چین آغاز کرد. شرکت در این مدت کوتاه چقدر پیشرفت کرده است، تصور اینکه ناوگان وسایل نقلیه جاده‌ای و شبکه تعویض باتری آن تا ۵ سال دیگر یا تا سال ۲۰۳۰ چقدر بزرگتر خواهد شد، جالب خواهد بود.

منبع: cleantechnica

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4889

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.