• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

کمک چین به بی‌ام‌و برای نخستین پلتفرم مینی کوپر الکتریکی

  • کد خبر : 5540
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
کمک چین به بی‌ام‌و برای نخستین پلتفرم مینی کوپر الکتریکی
شرکت خودروسازی بی‌ام‌و از یک پلت فرم کاملاً الکتریکی برای برند Mini خود پرده برداری می‌کند.

این خودروساز به دنبال استفاده از این هاچ بک ۳ در محبوب خود برای رقابت با طیف وسیعی از خودروهای برقی چینی کوچکتر است که به اروپا می‌روند.

نسل جدید مینی کوپر برقی در نمایشگاه خودروی مونیخ به نمایش گذاشته خواهد شد. شرکت گریت وال موتور شریک بی‌ام‌و به توسعه زیرساخت‌های تمام الکتریکی جدید آن کمک کرده و این خودرو را در چین برای واردات به اروپا تولید خواهد کرد.

با کاهش فشار هزینه‌ها برای خودروهای برقی کوچک‌تر، خودروسازان اروپایی از جمله ب‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس‌واگن توسعه و تولید را به شرکای سرمایه‌گذاری مشترک چینی واگذار می‌کنند. مینی همچنان به‌عنوان یک برند بریتانیایی شناخته می‌شود و وعده داده که ریشه‌های خود را در بریتانیا حفظ کند، جایی که دولت و بی‌ام‌و درباره یک معامله احتمالی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کارخانه آکسفورد در حال مذاکره هستند.

مینی کوپرهای الکتریکی جدید سریع‌تر شارژ می‌شود و ۳۰ درصد برد بهتری نسبت به نمونه قبلی خود خواهند داشت. نرم افزار جدید همچنین تشخیص گفتار بهبود یافته و به روز رسانی‌های هوایی را ارائه می‌دهد.

مینی در حال تعمیرات اساسی مدل های دیگر است. خودروی کاربردی اسپرت کانتریمن که اکنون بر پایه پلتفرم بی‌ام‌و ساخته شده در لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد. در سال ۲۰۲۴، مینی همچنین یک کراس اوور پنج در به نام Aceman را برای جایگزینی انواع هاچ بک و استیشن واگن فعلی معرفی خواهد کرد. در حالی که گریت وال مدل‌های الکتریکی کوپر و Aceman را در چین تولید خواهد کرد، کارخانه مینی در آکسفورد انگلستان نسخه‌های موتور احتراقی هر دو مدل را تولید خواهد کرد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5540

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.