• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

چین برای تقویت یوآن دیجیتال بورس دارایی مجازی راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 1896
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
چین برای تقویت یوآن دیجیتال بورس دارایی مجازی راه‌اندازی می‌کند
اولین دسته از این بانک‌ها از سال 2014 مجوز گرفتند و برنامه دولت مرکزی برای افزایش استفاده از یوان دیجیتال احتمالاً ترویج بیشتری خواهد داشت.

بر اساس طرح منتشر شده در وبگاه شورای دولتی، چین در حال بررسی راه اندازی یک بورس دارایی مجازی است، در شرایطی که دولت گام بعدی را برای تکمیل آزمایشی یوآن دیجیتال خود در نظر می‌گیرد.

این ایده در میان طیف وسیعی از طرح‌های توسعه‌ای برای مرکز اداری شهرداری پکن است، منطقه‌ای واقع در شمال پکن که به‌عنوان یک پله کلیدی توسعه پایتخت تا سال ۲۰۳۵ در نظر گرفته شده است.

شورای دولتی، کابینه چین، جزئیات بیشتری را از مبادله دارایی‌های دیجیتال پیشنهادی ارائه نکرده است، اما تحلیلگران معتقدند که این مبادله برای تجارت ارزهای دیجیتال نخواهد بود. این کشور همه ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض را ممنوع کرده است.

به گفته یک بانکدار مستقر در هنگ کنگ که نخواست نامش فاش شود، دارایی‌های دیجیتال می‌تواند هر چیزی را از داده‌های اعتباری گرفته تا توکنیزاسیون اوراق قرضه یا سهمیه کربن داشته باشد.

تام چان پاک لام، رئیس مؤسسه فروشندگان اوراق بهادار در هنگ کنگ گفت: اطلاعیه جدید احتمالاً مربوط به ترویج استفاده از یوآن دیجیتال است. این نشان دهنده عزم کشور برای پیشبرد ارز دیجیتال است.

مو چانگچون مدیر کل موسسه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین اوایل ماه جاری گفت: پروژه ارز دیجیتال مستقل چین، معروف به یوآن دیجیتال یا e-yuan، از زمان اجرای یک برنامه آزمایشی در اواخر سال ۲۰۱۹، به ارزش ۶۲ میلیارد یوان (۹٫۷ میلیارد دلار) گسترش یافته است.

این اقدام پس از راه اندازی بورس اوراق بهادار پکن صورت گرفت.

طرح شورای دولتی همچنین از “بانک‌های واجد شرایط” خواسته است تا در یک برنامه آزمایشی برای راه اندازی بانک‌های دیجیتالی بدون شعبه و فقط آنلاین شرکت کنند. همچنین از وام دهندگان می‌خواهد که نهادهای عملیاتی اختصاص داده شده به یوآن دیجیتال را راه اندازی کنند.

اولین دسته از این بانک‌ها از سال ۲۰۱۴ مجوز گرفتند و برنامه دولت مرکزی برای افزایش استفاده از یوان دیجیتال احتمالاً ترویج بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر پنج بانک دیجیتال در این کشور وجود دارد، از جمله WeBank تحت حمایت تنسنت، MYbank وابسته به علی بابا، و Sichuan Xiwang Bank، که توسط شاخه فناوری مالی غول گوشی‌های هوشمند شیائومی پشتیبانی می‌شود.

چندین بانک چینی، مانند بانک ارتباطات و بانک ساختمانی چین، آزمایشات مربوطه خود را در استفاده از یوان دیجیتال برای حمایت از اشتراک صندوق‌های سرمایه گذاری آغاز کرده‌اند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1896

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.