• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

مسترکارت به‌دنبال ایفای نقش برای تسهیل استفاده از یوان دیجیتال چین

  • کد خبر : 1296
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
مسترکارت به‌دنبال ایفای نقش برای تسهیل استفاده از یوان دیجیتال چین
مسترکارت در حال مذاکره با چندین بانک مرکزی در سراسر جهان از جمله بانک مرکزی چین است تا استفاده از ارزهای دیجیتال را ممکن و قابل دسترس کند.

به گفته مسترکارت، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که توسط پکن اداره می‌شود می‌تواند در خارج از این کشور نیز به گردش درآمده و از طریق شبکه تسویه کارت که به عنوان عامل تبدیل عمل می‌کند، به ارز خارجی تبدیل شود.

لینگ های، رئیس اتحادیه آسیا و اقیانوسیه در مصاحبه با پست گفت: این شرکت بزرگ پرداخت با کارت ( مسترکارت ) در حال مذاکره با چندین بانک مرکزی در سراسر جهان از جمله بانک مرکزی چین است تا استفاده از ارزهای دیجیتال را ممکن و قابل دسترس کند. در این طرح از شبکه پرداخت گسترده گروه که شامل ۲ میلیون دستگاه خودپردازها و ۷۰ میلیون شریک تجاری در سراسر جهان است استفاده می‌شود.

این اتفاق هم اکنون در باهاما رخ می‌دهد. بانک مرکزی جزایر کارائیب یکی از اولین بانک‌هایی است که یک ارز دیجیتال مستقل به نام Sand dollar باهاما منتشر و عرضه می‌کند. مسافران به این کشور می‌توانند به راحتی ارزهای خود را از طریق کارت اعتباری موجود در شبکه مسترکارت Mastercard تبدیل کنند.

لینگ های گفت: کارت اعتباری به یک کیف پول دیجیتالی که در آن Sand dollar منتشر و عرضه می‌شود متصل است.

بانک مرکزی چین و سازمان پولی هنگ کنگ در حال بررسی راه‌هایی برای گسترش استفاده از یوان دیجیتال در سراسر منطقه خلیج بزرگ، که شامل ۹ شهر سرزمین اصلی و همچنین هنگ کنگ و ماکائو است، هستند.

لینگ های افزود: “در حالی که بانک‌های مرکزی می‌توانند مسائل داخلی خود در ارتباط با ارزهای دیجیتال را حل و فصل کنند، اما وقتی پرداخت از مرزهای یک کشور فراتر رود، نقشی که ما همیشه می‌توانیم داشته باشیم، بر قابلیت همکاری استوار است. برای ما، حمایت از ارز دیجیتال بانک مرکزی مشابه افزودن ارز دیگر به شبکه ما است.

با معاملات انجام شده بیش از ۲ میلیارد یوان (۳۱۰ میلیون دلار آمریکا) در چندین شهر به صورت آزمایشی از جمله سوجو، شیونگان، شنجن و چنگدو، انتظار می‌رود یوان دیجیتال بانک مرکزی چین، گزینه دیگری برای پرداخت دیجیتال خرده فروشی ارائه دهد. پرداخت غیرنقدی در چین به خوبی جا افتاده است، و Alipay و Tencent’s WeChat Pay بر ۹۰ درصد بازار تسلط دارند.

اما به نظر می‌رسد که استفاده بالقوه از یوان دیجیتال از زمانی که برای اولین بار توسط بانک مرکزی چین در سال ۲۰۱۴ مطرح شد، فراتر از خرده فروشی است. در یک “پل” ارز دیجیتال که در ماه فوریه اعلام شد، بانک مرکزی چین به همتایان خود در هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی پیوسته است تا پرداخت‌های مرزی با استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را تسهیل کند.

اگرچه یوان فقط ۲٫۴ درصد از بازار را تشکیل می‌دهد آن هم در مقایسه با سهم ۳۸ درصدی دلار آمریکا، اما محبوبیت یوان به عنوان یک ارز برای پرداخت خارجی در حال افزایش است. توسعه سریع یوان دیجیتال گمانه زنی‌هایی را در مورد اینکه چگونه می‌تواند راهی برای افزایش سلطه جهانی یوان باشد، مطرح کرده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده پیش از این گفته است که ارز دیجیتال چین “چیزی نیست که از آن در اینجا استفاده شود.”

لینگ های گفت: “موانع ژئوپلیتیک به کنار،” تبدیل از طریق ترکیبی از ارزهای دیجیتال و اصلی می‌تواند کلید گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی توسط بازرگانان باشد.

با گسترش تجربه Sand dollar باهاما، در آینده یک شهروند هنگ کنگی با یک کارت اعتباری می‌تواند دلار هنگ کنگی خود را به یوان دیجیتال تبدیل کند و هنگام سفر در منطقه خلیج، نیاز به تبدیل ارز را کاهش دهد.

سال گذشته سرمایه گذاری مشترک Mastercard در چین موافقت اصولی بانک مرکزی را برای انجام تسویه کارت‌های بانکی در بازار گسترده‌ای به دست آورد و یک سال به آن مهلت داده شد تا برای بهره برداری آماده شود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1296

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.