• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4

نمایشگاه خودروی شانگهای؛ خودنمایی برقی سازان چینی در غیاب تسلا

  • کد خبر : 4651
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
نمایشگاه خودروی شانگهای؛ خودنمایی برقی سازان چینی در غیاب تسلا
رقبای چینی تسلا در اولین روز از نمایشگاه خودروی شانگهای خودنمایی کرده و بیشترین توجهات را به خود جلب کردند.

نیو، Xpeng و Li Auto سازندگان چینی خودرورهای برقی از این رویداد استفاده کردند تا بازدیدکنندگان را متقاعد سازند که خودروهای آنها بهتر از خودروهای تسلا است، آنهم در شرایطی که رقابت‌ها بر سر قیمت، بر دورنمای صنعت خودروی کشور سایه افکنده است.

در غرفه Xpeng، مدیران فروش این شرکت درباره کیفیت محصولاتشان صحبت کردند و معتقد بودند که برتری رقابتی نسبت به رقبا در فناوری رانندگی خودران دارند. این شرکت مستقر در گوانگژو مدل G6 را به نمایش گذاشت، وسیله‌ نقلیه اسپرت سایز متوسطی که رئیس این شرکت معتقد است این خودرو از نظر طراحی، قیمت و عملکرد کاملا رقابتی است.G6  رقیب مدل Y تسلا است که قیمت آن از ۲۶۱۹۰۰ یوان (۳۸۰۸۸ دلار آمریکا) شروع می‌شود.

G6 می‌تواند با یک بار شارژ تا مسافت ۶۱۰ کیلومتر را طی کند و همچنین به نرم افزار رانندگی مستقل اختصاصی X NGP (پایلوت هدایت‌شونده ناوبری) مجهز است که شبیه به سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا FSD است. البتهFSD  یا نرم افزار کامل خودران برای استفاده در چین تایید نشده است.

شرکت Xpeng مدعی است که نرم افزار خودران NGP آن می‌تواند حدود ۹۰ درصد به اندازه یک راننده انسانی کارآمد باشد و یک سیستم به روزرسانی شده برای رانندگی تمام خودکار موسوم به «از ابتدا تا پارک» هم در سال ۲۰۲۴ راه اندازی خواهد کرد.

نیو، Xpeng و Li Auto رقبای اصلی تسلا در بخش خودروهای برقی ممتاز در چین در نظر گرفته می‌شوند. شرکت تسلا در این نمایشگاه شرکت نکرد و درباره علت این امر نیز توضیحی ارائه نکرده است. البته در نمایشگاهی که در سال ۲۰۲۱ در شانگهای برگزار شده بود، زنی با یک تی شرت که عبارت «عیب ترمز» و لوگوی تسلا بر روی آن حک شده بود، به روی یکی از خودروهای تسلا رفت و اعتراض خود را اینگونه به مشکلات کیفی این خودروساز آمریکای نشان داد که تسلا هم یک روز بعد از آن، از وی عذرخواهی کرد.

در نمایشگاه امسال شانگهای صدها بازدید کننده در غرفه‌های این سه شرکت چینی حضور یافتند واز نزدیک خودروهای آنها را مشاهده کردند.

ویلیام لی، یکی از بنیانگذاران و مدیران شرکت  Nio می‌گوید که به این شرکت به عنوان رقیب مستقیم تسلا نگاه نمی‌‎کند، زیرا قیمت خودروهای Nio بالاتر از تسلا است، که نشان می‌دهد خوروهای این شرکت چینی از نظر طراحی، تکنولوژی و عملکرد نسبت به مدل ۳ وY  تسلا برتری دارند.

یکی از مدیران فروش Li Auto هم گفت که این خودروساز در روز اول نمایشگاه تعداد زیادی سفارش دریافت کرده است.

به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، تخمین زده می‌شود که امسال بیش از ۱ میلیون نفر از این رویداد ۱۰ روزه بازدید کنند که تقریباً ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

حدود ۱۰۰۰ مونتاژکننده و قطعه ساز خودرو محصولات و فناوری‌های خود را در نمایشگاه امسال شانگهای به نمایش گذاشته‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4651

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.