• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

لیوجو پایتخت خودروهای برقی چین و الگویی برای جهان

  • کد خبر : 1425
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
لیوجو پایتخت خودروهای برقی چین و الگویی برای جهان
تقریباً 30 درصد از خودروهای فروخته شده در لیوجو طی سال گذشته برقی بوده است، و این شهر 4 میلیون نفری را به پایتخت بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان تبدیل کرده است.

گزارش ۲۷ ژوئن بلومبرگ حاکی است، رویکرد موفقیت آمیز در گسترش تولید و استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی که در شهر لیوجو چین مشاهده می‌شود، می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای جهان باشد زیرا آنها سعی می‌کنند اهداف بلند پروازانه در زمینه کاهش آلاینده‌ها را برآورده کنند.

بر اساس گزارش WAYS Technology Technology، یک شرکت مشاوره مستقر در گوانگجو، تقریباً ۳۰ درصد از خودروهای فروخته شده در لیوجو طی سال گذشته برقی بوده است، و این شهر ۴ میلیون نفری را به پایتخت بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان تبدیل کرده است.

بلومبرگ افزود، لیوجو واقع در منطقه خودمختار گوانگشی جوانگ در جنوب غربی چین، فقط پس از اسلو پایتخت نروژ قرار گرفته که بالاترین سطح نفوذ خودروهای برقی در بین شهرهای جهان را در اختیار دارد، و به دلیل محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی، این شهر کیفیت آب و هوای بسیار خوبی دارد.

به لطف تلاش‌های مقامات شهری برای تبدیل شهر لیوجو به قطب تولید خودرهای برقی، و تلاش‌های هماهنگ و قاطع برای غلبه بر نگرانی در مورد برد، قابلیت اطمینان و ایمنی باتری وسایل نقلیه الکتریکی، شرکت SAIC-GM-Wuling Automobile خودروساز چینی در بیشتر ماه‌های گذشته بهترین فروشنده خودروهای برقی در این کشور بوده است، و عملا توانسته است شرکت آمریکایی تسلا را شکست دهد.

به دلیل آنکه می‌توان خودروها را از یک سوکت خانگی معمولی شارژ کرد، وولینگ قادر به نصب نقاط شارژ در سراسر لیوجو با بخشی از هزینه زیرساخت‌های معمول خودروهای برقی بوده است. اکنون حدود ۳۰ هزار محل شارژ در شهر وجود دارد. همچنین به عنوان یک عامل انگیزشی دیگر برای خریداران، خودروهای برقی می‌توانند در خطوط اختصاصی اتوبوس حرکت کنند که این امر باعث صرفه جویی در وقت در ساعات شلوغی یا ترافیک می‌شود.

این شهر همچنین انگیزه‌های زیادی را برای رانندگان در نظر گرفته است، از رانندگی آزمایشی گسترده گرفته تا پارکینگ رایگان و ده‌ها هزار امتیاز شارژ، تا مردم را به خرید خودروهای برقی ترغیب کند.

استراتژی لیوجو همچنین ممکن است برای خودروسازانی مانند جنرال موتورز و فولکس واگن که ده‌ها میلیارد دلار را بر سر برقی بودن خودروهای آینده هزینه می‌کنند، آموزنده باشد. بر اساس گزارش بلومبرگ، وسایل نقلیه با انرژی نو تقریباً کمتر از ۴٫۵ درصد از فروش جهانی وسایل نقلیه مسافری در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

مزایای زیست محیطی نیز وجود دارد. کیفیت آب رودخانه لیوجیانگ در لیوجو طی سال گذشته رتبه یک را در میان رودخانه‌های داخلی چین کسب کرده است. علاوه بر این، کیفیت هوای روزانه این شهر در حدود ۹۷ درصد از زمان سال ۲۰۲۰ عالی ارزیابی شده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1425

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.