• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

لیست منفی سرمایه گذاری خارجی در چین کاهش یافت

  • کد خبر : 1749
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
لیست منفی سرمایه گذاری خارجی در چین کاهش یافت
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و وزارت بازرگانی چین پیش نویس "لیست منفی" را منتشر کردند و نظرات عمومی را برای بازنگری سالانه آن تا 14 اکتبر خواستار شدند.

چین پیش نویس تجدیدنظر در لیست صنایعی را که سرمایه گذاری در آنها محدود یا ممنوع است، ارائه کرده است و تعداد کل مشاغل مشمول موانع ورود را کاهش داده و محدودیت‌های جدیدی را برای رسانه‌ها، امور مالی و ارزهای رمزنگاری شده اضافه کرده است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و وزارت بازرگانی چین پیش نویس “لیست منفی” را منتشر کردند و نظرات عمومی را برای بازنگری سالانه آن تا ۱۴ اکتبر خواستار شدند.

در “فهرست منفی” به جزئیات صنایع مربوط به سرمایه گذاران چینی و خارجی اشاره شده است. سرمایه گذاری در هر چیزی که در این لیست نیست آزاد است. چین لیست منفی ملی را در سال ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای ساده سازی مدیریت اداری بر سرمایه گذاری‌ها آغاز کرد. چین این لیست را هر سال مورد تجدید نظر قرار می‌دهد.

کاهش اقلام لیست منفی دسترسی بازاری چین برای سومین سال متوالی، نشان دهنده عزم راسخ پکن در مسیر گسترش دسترسی های بازاری و ساخت یک بازار داخلی یکپارچه،  عادلانه و اثربخش است که به نوبه خود به تزریق نیرویی جدید به اقتصاد و تقویت توسعه با کیفیت بالا در بلند مدت نیز کمک خواهد کرد.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین به عنوان تنظیم کننده مقررات اقتصادی این کشور در تازه ترین نسخه پیش نویس، لیست منفی دسترسی های بازار را آورده است. لیست پیش نویس سال ۲۰۲۱ شامل حوزه هایی است که سرمایه گذاری در آن بخش ها ممنوع و یا محدود شده است. این لیست در حال حاضر شامل ۱۱۷ مورد است در حالیکه نسخه سال ۲۰۲۰ آن ۱۲۳ مورد بود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1749

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.