• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

سرمایه‌گذاری بی‌وقفه چین در بخش تراشه و افزایش تکاپوی آمریکا

  • کد خبر : 1431
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
سرمایه‌گذاری بی‌وقفه چین در بخش تراشه و افزایش تکاپوی آمریکا
دولت چین بخش تراشه خود را با سیاست‌های مطلوب، از جمله کاهش مالیات و اعطای یارانه‌ها برای تشویق سرمایه گذاری رشد و رونق داده است.

سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی چین در تلاش برای دستیابی به هدف خودکفایی در صنعت تراشه یا همان نیمه هادی کشور سرمایه گذاری می‌کنند، و این در حالی است که وزیر بازرگانی ایالات متحده از قانونگذاران آمریکایی خواسته است تا به سرعت بودجه صنعت نیمه هادی را تصویب کنند.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه حقوقی Katten Muchin Rosenman و مشاوران صنعت نیمه هادی JW Insights منتشر شده، در پنج ماه اول سال جاری، ۱۶۴ شرکت چینی در بخش تراشه ۴۰ میلیارد یوان (۶٫۲ میلیارد دلار آمریکا) سرمایه خصوصی دریافت کرده‌اند که مبلغی نزدیک به رقم کل سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های نیمه هادی چینی سال گذشته ۱۴۰ میلیارد یوان سرمایه گذاری جذب کرده‌اند که بودجه آن از دولت، صندوق‌های سرمایه گذاری، تأمین مالی بدهی و عرضه‌های اولیه تأمین شده است. این بودجه شامل ۴۵٫۶ میلیارد یوان جمع آوری شده در بورس شانگهای توسط سازنده برجسته تراشه کشور Semiconductor Manufacturing Corporation International (SMIC) است.

اگرچه هیچ آمار رسمی دولتی برای ردیابی سرمایه گذاری در صنعت نیمه هادی چین وجود ندارد، اما واضح است که این کشور در وسط یک اشتیاق وصف ناپذیر و بی سابقه برای سرمایه گذاری در بخش تراشه قرار دارد.

پروژه‌های جدید مدار همگرا (IC) در چین در حال رشد و رونق است که با ترکیبی از بودجه عمومی و خصوصی گسترش یافته است. به عنوان مثال، شهر گوانگجو در جنوب چین، فقط در روزهای اخیر چراغ سبز را به هفت پروژه مربوط به IC  نشان داده است.

هزینه‌های کلان چین در پروژه‌های مرتبط با تراشه‌ها، علیرغم خطر هدر رفت و پروژه‌های ناموفق، در حالی صورت می‌گیرد که پکن مصمم است در میان رقابت شدید فناوری با ایالات متحده، خودکفایی این کشور را در نیمه هادی‌ها افزایش دهد.

دولت چین بخش تراشه خود را با سیاست‌های مطلوب، از جمله کاهش مالیات و اعطای یارانه‌‎ها برای تشویق سرمایه گذاری رشد و رونق داده است.

در همین حال، ایالات متحده برای سرمایه گذاری بیشتر در این بخش نیز تحت فشار قرار گرفته است، جینا ریموندو وزیر تجارت ایالات متحده از قانونگذاران این کشور خواست تا با اختصاص ۵۲ میلیارد دلار برای صنعت نیمه هادی موافقت کنند، بخشی از قانون گسترده نوآوری و رقابت ایالات متحده که اوایل ماه جاری توسط سنا تصویب شد.

به گزارش رویترز، ریموندو خواستار نهایی شدن بودجه تراشه قبل از آغاز تعطیلات کنگره آمریکا در ماه آگوست شد، زیرا کمبود تراشه همچنان بر زنجیره‌های عرضه جهانی تأثیر می‌گذارد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1431

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.