• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

شرکت فناوری هنگ کنگ در صدد پیوستن به شرکت‌های چینی برای رقابت با سیلیکون ولی‌

  • کد خبر : 1761
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
شرکت فناوری هنگ کنگ در صدد پیوستن به شرکت‌های چینی برای رقابت با سیلیکون ولی‌
. از سه ماهه سوم سال گذشته تا سه ماهه دوم امسال، شرکت سایبرپورت هنگ کنگ در مجموع 95 معامله سرمایه گذاری بالغ بر 5.6 میلیارد دلار هنگ کنگ (720 میلیون دلار آمریکا) مشارکت کرده است.

مدیر عامل سایبرپورت (Cyberport) هنگ کنگ آینده خود را در شمال می‌بیند زیرا صنعت فناوری این شهر از جنوب شرقی آسیا به سمت خلیج بزرگ چین حرکت می‌کند.

هفته گذشته پیتر یان کینگ شون، مدیرعامل شرکت مدیریت سایبری هنگ کنگ که متعلق به دولت هنگ کنگ است، گفت: سایبرپورت در نقطه عطفی از تاریخ خود قرار دارد. ماموریت آن در آینده کمک به ادغام شهر با منطقه خلیج بزرگ برای ایجاد یک منطقه اقتصادی با فناوری پیشرفته شامل هنگ کنگ، ماکائو و ۹ شهر در استان گوانگدونگ برای رقابت با سیلیکون ولی است.

وی در ادامه گفت: “در گذشته، تنش بین چین و آمریکا عدم اطمینان زیادی ایجاد کرده است. اما اکنون با برنامه کشور ما برای منطقه خلیج بزرگتر … جهت بسیار روشن‌تر شده است.”

سایبرپورت منابع زیادی را برای تقویت استارت آپ‌های فناوری داخلی از بدو تأسیس خود در سال ۲۰۰۴ اختصاص داده است، اما در مورد نقش آتی آن بحث‌هایی وجود دارد. اگرچه سایبرپورت به تولید پنج اسب شاخدار – استارت آپ‌هایی با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار – کمک کرده است، اما این مورد توسط شنجن که سالانه بیش از دوازده اسب شاخدار جدید ایجاد می‌کند، تحت الشعاع قرار گرفته است.

سایبرپورت با حمایت مالی دولت؛ سرمایه، فضای اداری و دسترسی به فناوری را برای کمک به استارت آپ‌های محلی فراهم می‌کند. از سه ماهه سوم سال گذشته تا سه ماهه دوم امسال، سایبرپورت در مجموع ۹۵ معامله سرمایه گذاری بالغ بر ۵٫۶ میلیارد دلار هنگ کنگ (۷۲۰ میلیون دلار آمریکا) مشارکت کرده است که این رقم نسبت به سال قبل از لحاظ تعداد معاملات ۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سایبرپورت همچنین به شرکت‌ها کمک کرده است که وارد شهرهای دیگر در منطقه خلیج بزرگتر شوند. تعداد شرکت‌هایی که در منطقه خلیج بزرگ قرار دارند از بیش از ۳۰ شرکت در سال گذشته به ۷۰ شرکت در سال جاری افزایش یافت. این شرکت‌ها مجموعاً ۸۴ دفتر در منطقه ایجاد کرده‌اند که شهر شنجن محبوب‌ترین مقصد است.

جامعه فناوری هنگ کنگ به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر تغییرات در شمال قرار گرفته است. به طور مثال، FTX  که در زمینه مبادله ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، پس از شروع در هنگ کنگ و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین در نوع خود در جهان، ماه گذشته اعلام کرد که پس از آغاز یک سری سرکوب‌های ارزهای رمزنگاری شده توسط چین، مقر خود را به باهاما منتقل کرده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1761

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.