• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

ایجاد منطقه همکاری تولیدات هوشمند گوانجو-هنگ‌کنگ

  • کد خبر : 1062
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۱۷
ایجاد منطقه همکاری تولیدات هوشمند گوانجو-هنگ‌کنگ
گواندونگ به تازگی باهدف تعمیق همکاری بین منطقه توسعه گوانجو و هنگ کنگ، طرح توسعه "ایجاد منطقه همکاری تولیدات هوشمند گوانجو- هنگ کنگ" را با هدف همکاریهای صنعتی و مقرراتی مربوط به هنگ کنگ ارائه نمود.

این منطقه که در مجموع ۵۶٫۳۹ کیلومتر مربع مساحت دارد، در غرب “منطقه توسعه ای گوانجو” قرار داشته و به سه بخش تولیدات هوشمند، نوآوری علمی و تکنولوژیکی و جامعه قابل زندگی تقسیم خواهد شد. این طرح شامل یک پارک تولیدات هوشمند نوزده کیلومتر مربعی بوده و اقداماتی نظیر توسعه تولیدات هوشمند و همگرائی بیشتر با صنعت خدمات مولد هنگ کنگ، فناوری اطلاعات نسل جدید، ساخت تجهیزات با فناوری پیشرفته و دیگر صنایع جدید را ترویج خواهد کرد.

همچنین یک پارک نوآوری علمی ۱۲ کیلومتر مربعی ساخته شده و عمدتاً بر بخش هایی مانند هوش مصنوعی و زیست پزشکی تمرکز خواهد داشت. علاوه بر این، موسسات تحقیقاتی علمی پیشرفته را برای ساخت پلتفورم‌های خدماتی برای نوآوری های بزرگ تر علمی و تکنولوژیکی، منابع انسانی و مالی علمی و همچنین ساخت تعدادی خوشه صنعتی برای صنایع نوظهور را معرفی خواهد کرد.

به منظور فراهم کردن محیط زندگی راحت تر برای جوانان و استعدادهای هنگ کنگ، ماکائو، یک منطقه قابل سکونت ۲۶ کیلومتر مربعی ذیل “طرح خلیج بزرگ”، با امکانات پشتیبانی مانند برنامه های کاربردی۵G ، مراقبت های پزشکی هوشمند و حمل و نقل هوشمند گنجانده شده که در این منطقه، همکاری در زمینه های آموزش، درمان پزشکی، فرهنگ و گردشگری ترویج خواهد شد.

بر اساس این طرح، تولیدات هوشمند این منطقه، توسعه مشترک با صنایع پیشرفته هنگ کنگ، مانند طراحی صنعتی، کشتیرانی، لجستیک و خدمات مالی را تا سال ۲۰۲۲ تسریع خواهد کرد. همچنین تعدادی از پروژه‌های آزمایشی و پلتفورم های خدمات مرزی برای ساخت هوشمند راه اندازی خواهد شد. تا سال ۲۰۳۵ نیز این منطقه قوانینی در راستای استانداردهای هنگ کنگ و استانداردهای بین المللی با هدف شکل گیری یک رهبری در صنعت تولیدات هوشمند در جهان و ارائه مساعدت های لازم برای منطقه خلیج بزرگ بمنظور همکاری و مشارکت در فرایند رقابت جهانی را تدوین خواهد کرد.

تهیه شده توسط سرکنسولگری ایران در گوانجو

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1062

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.