• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

عینک واقعیت مجازی علی‌بابا آماده فعالیت در دنیای متاورس

  • کد خبر : 2090
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۱
عینک واقعیت مجازی علی‌بابا آماده فعالیت در دنیای متاورس
علی‌بابا، قصد دارد عینک‌های واقعیت افزوده (AR) جدیدی راه اندازی کند تا در دنیای متاورس به کار گرفته شوند.

DingTalk، برنامه توسعه یافته توسط علی‌بابا، قصد دارد عینک‌های واقعیت افزوده (AR) جدیدی راه اندازی کند تا کاربران بتوانند جلسات مجازی را برگزار کنند.

DingTalk، با همکاری Nreal استارت‌آپ AR مستقر در پکن، اولین عینک واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. آنها برنامه DingTalk را ارائه می‌کردند که «اتاق جلسه مجازی سه بعدی» را فعال می‌کرد و به کاربران امکان می‌داد با استفاده از هدست کنفرانس ویدئویی برقرار کنند. قیمت این محصول ۱۳۹۹۹ یوان (۲۲۰۲ دلار آمریکا) در فروشگاه Taobao DingTalk است.

DingTalk، که تعداد کاربران آن در اکتبر گذشته از ۵۰۰ میلیون فراتر رفت، می‌خواهد از طریق گجت‌های جدید، فعالیت‌های محیط کار در دنیای واقعی را به دنیای متاورس معرفی کند. این حرکت نشان‌دهنده آخرین تلاش علی‌بابا برای حضور در متاورس است که بسیاری آن را تکرار بعدی اینترنت و یک مفهوم جدید جذاب در بخش فناوری می‌دانند.

در طول سال گذشته، این غول تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری خود را در صنعت واقعیت افزوده افزایش داده است و حداقل یک میلیارد دلار سرمایه به استارت‌آپ‌های مرتبط با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در چند سال گذشته تزریق کرده است، از جمله استارت‌آپ آمریکایی Magic Leap. علاوه بر همکاری و سرمایه‌گذاری خارجی، مؤسسه علم و فناوری علی‌بابا موسوم به «آکادمی دامو» نیز در این زمینه فعالیت می‌کند.

آزمایشگاه XR، که بر تحقیق و توسعه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز دارد، سیستمی را توسعه داده است که می‌تواند یک فروشگاه آفلاین را اسکن کند و یک نسخه مجازی برای نمایش در پایانه تلفن همراه ایجاد کند که حاوی اطلاعات محصول و حتی فروشگاه‌های مجازی است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2090

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.