• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14

آغاز به‌کار مرکز تبادل داده‌های شانگهای برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال

  • کد خبر : 1872
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
آغاز به‌کار مرکز تبادل داده‌های شانگهای برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال
موفقیت تجارت داده‌های دیجیتال در شانگهای می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای شرکت‌های فناوری بزرگ چین داشته باشد که حجم عظیمی از داده‌های کاربر را جمع‌آوری کرده‌اند که براساس آن تصمیم‌های تجاری گرفته می‌شود و خدمات جدیدی توسعه می‌یابد.

مرکز تبادل داده شانگهای روز پنجشنبه برای تجارت افتتاح شد که این مساله نشان‌دهنده آخرین تلاش چین برای ایجاد بازاری وسیع برای داده‌ها – به نام نفت جدید اقتصاد دیجیتال – است که می‌تواند مانند کالاهای معمولی طبقه‌بندی، قیمت‌گذاری و معامله شود.

این بورس جدید که معاملات خود را از روز پنجشنبه آغاز کرد، در ابتدا ۲۰ محصول داده از جمله اطلاعات پرواز از خطوط هوایی چین شرقی و داده‌های مختلف از اپراتورهای شبکه مخابراتی China Mobile، China Unicom و China Telecom را ارائه کرد.

یکی از اولین معاملات انجام شده در این صرافی مربوط به شعبه شانگهای بانک صنعتی و تجاری چین بود که قراردادی را برای استفاده از داده‌های شرکت برق شهری شانگهای شبکه دولتی برای کمک به بهبود محصولات مالی خود منعقد کرد.

State Grid بخشی از اولین دسته از ۱۰۰ شرکت، از جمله شرکت حسابداری PwC و شرکت خدمات محاسبات ابری UCloud است که به عنوان “تاجران داده و اطلاعات” در این بورس ثبت نام می‌کنند.

موفقیت تجارت داده‌های دیجیتال در شانگهای می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای شرکت‌های فناوری بزرگ چین داشته باشد که حجم عظیمی از داده‌های کاربر را جمع‌آوری کرده‌اند که براساس آن تصمیم‌های تجاری گرفته می‌شود و خدمات جدیدی توسعه می‌یابد.

انتظار می‌رود مرکز تبادل اطلاعات شانگهای به مسائل مهم در طبقه‌بندی، قیمت‌گذاری و اطلاعات ارزشمند شرکت‌های تجاری رسیدگی کند، آن هم پس از آزمایش ناموفق این کشور در گوئیانگ، مرکز استان گوئیجو. اولین مرکز تبادل داده چین در گوئیانگ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۵ موفقیت آمیز نبود.

در حالی که هنوز زود است که بگوییم بورس شانگهای چگونه به طور گسترده با استقبال و پذیرش عمومی روبرو خواهد شد ولی معاملات اولیه آن به عنوان یک عامل قابل اعتماد نگاهی به تقاضای بالقوه در آینده دارد.

راه اندازی مرکز تجارت داده در چین در حالی صورت می‌گیرد که دولت به دنبال افزایش توسعه تجارت دیجیتال است، بخشی که به جزئی جدایی ناپذیر از اقتصاد تبدیل می‌شود.

این برنامه توسط وزارت بازرگانی (Mofcom) تحت چهاردهمین برنامه پنج ساله تجارت خدمات ارائه شده است که در ماه اکتبر منتشر شد. این آژانس متعهد شد از تجارت محصولات دیجیتال حمایت کند، محیط خوبی را برای محصولات دیجیتالی برای خروج از کشور ایجاد کند و تجارت داده را بررسی کند. همچنین تجارت سنتی خدمات را برای دیجیتالی کردن تحت فشار قرار خواهد داد.

این اولین بار است که تجارت دیجیتال در برنامه پنج ساله وزارت بازرگانی گنجانده شده است. این آژانس همچنین متعهد شده است که توسعه “تجارت خدمات دیجیتال” را که شامل خدمات حرفه‌ای، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو می‌شود، تقویت کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1872

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.