• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
7

عرض اندام خودروسازان برقی چین در بازار اروپا

  • کد خبر : 5645
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
عرض اندام خودروسازان برقی چین در بازار اروپا
در حالی که اروپا شاهد پیشرفت سازندگان خودروهای برقی چینی بوده است، اما فروش آنها در مقایسه با شرکت‌های پیشرو در بازار مانند فولکس واگن، تسلا شرکت و شرکت Stellantis NV کمرنگ است.

شرکت جیلی با برندهای خود که شامل Polestar، Volvo Cars  و Lotus هستند، برترین شرکت چینی در بازار اروپا است. این شرکت همچنین شروع به معرفی مدل‌های لوکس Zeekr EV در اروپا کرده است. با این حال، بر اساس داده‌های بلومبرگ، جیلی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تنها در رتبه هفتم فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا قرار گرفت و حدود ۳۷۰۰۰ دستگاه تحویل مشتریان داد که کمتر از یک چهارم فولکس‌واگن بوده است.

اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد که در حال آغاز تحقیقات در مورد سیاست‌های پکن در زمینه خودروهای الکتریکی است و مدعی است که پکن یارانه‌های دولتی خودروهای برقی چین را به طور ساختگی پایین نگه می‌دارد و به سرازیر شدن خودروهای ارزان به بازارهای جهانی کمک می‌کند. رسانه‌های دولتی چین در واکنش به این موضوع گفته‌اند که اروپا از رقابت و نفوذ فزاینده چین می‌ترسد.

خودروسازان اروپایی نیز از هزینه کمتر تولید در چین بهره می‌برند و با خودروسازان محلی این کشور همکاری می‌کنند. فولکس واگن در ماه جولای در تلاشی برای جبران موقعیت از دست رفته در بازار خودروهای الکتریکی اعلام کرد که ۷۰۰ میلیون دلار در Xpeng سرمایه گذاری خواهد کرد.

تسلا هم یک کارخانه بزرگ در حومه شانگهای دارد که بیش از نیمی از ۱٫۳ میلیون خودروی الکتریکی را که در سال گذشته در سطح جهان به فروش رساند، در این منطقه ساخته است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5645

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.