• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

صادرات خودروهای چینی در ماه آگوست رکورد زد

  • کد خبر : 5567
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
صادرات خودروهای چینی در ماه آگوست رکورد زد
چین 2.24 میلیون خودرو در ماه آگوست به مشتریان تحویل داد که این بیشترین میزان در یک ماه در سال جاری و بالاترین رکورد در این زمینه محسوب می‌شود.

انجمن خودروهای مسافری چین (CPA) اعلام کرد که تحویل خودروهای برقی و هیبریدی ساخت چین به ۷۱۶۰۰۰ دستگاه رسیده که نسبت به آگوست ۲۰۲۲، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کوی دونگشو، دبیر کل CPA گفت که صادرات “دلیل کلیدی” برای فروش کلی خودرو است.

بر اساس تحقیقات Counterpoint، خودروسازانی مانند بی‌وای‌دی، نیو وSAIC  به دنبال افزایش تحویل خودرو در خارج از کشور هستند، زیرا فروش در داخل خود چین پایین است. این شرکت مشاوره در یادداشت تحقیقاتی منتشر شده اعلام کرد، البته رشد فروش خودروهای برقی چین در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد و در مقایسه با میانگین جهانی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

«اتان چی»، معاون مدیر موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، در این باره گفت: اگر چین را در نظر نگیرید، تا حد زیادی بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان، اروپای غربی است. در این منطقه هم خودروهای جمع و جور و شاسی بلند MG که متعلق به شرکت SAIC است، پیشتازی رشد فروش خودروهای چینی را باعث شده است.

به گفته چی، بخش ۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلاری، حوزه‌ای است که برندهای چینی خودروهای برقی در آن برتری زیادی دارند، در حالی که خودروسازان سنتی با مشکل مواجه هستند.

به گفته کانترپوینت، سهم تولیدکنندگان چینی از فروش خودروهای الکتریکی در کشورهایی به استثنای چین احتمالاً در سه ماهه سوم به ۱۰ درصد خواهد رسید که در مقایسه با ۹ درصد در سه ماهه گذشته افزایش خواهد داشت. البته باید در نظر داشت که در این بازه برندهای آمریکایی به رهبری شرکت تسلا ۳۵ درصد و خودروسازان آلمانی ۲۲ درصد بازار را در اختیار خواهند داشت.

سال گذشته، از هر چهار خودروی فروخته شده در چین، یک دستگاه آن برقی بود. این کشور در حال گسترش زیرساخت‌های مربوط به خودروهای برقی است بطوریکه در سال ۲۰۲۲، ۶۵۹۰۰۰ جایگاه شارژر عمومی در این کشور اضافه شده که این مقدار بیش از ۷۰ درصد از آنچه در سطح جهانی نصب شده می‌باشد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5567

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.