• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

گام بزرگ شرکت چینی برای توسعه خودروهای پرنده

  • کد خبر : 1755
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
گام بزرگ شرکت چینی برای توسعه خودروهای پرنده
شرکت چینی HT Aero در تلاش است تا تاییدیه لازم برای خودروهای پرنده خود را از نهادهای نظارتی دارای گواهینامه حمل و نقل اخذ کند.

شرکت چینی HT Aero  که در حال توسعه خودروهای پرنده است، ۵۰۰ میلیون دلار منابع مالی از سرمایه گذاران جذب کرده است که بیشترین هزینه برای راه اندازی حمل و نقل هوایی شهری در آسیا به شمار می‌رود.

این شرکت مستقر در گوانگجو، وابسته به Xpeng Motors، اعلام کرد در تلاش است تا تاییدیه لازم برای خودروهای خود را از نهادهای نظارتی دارای گواهینامه حمل و نقل اخذ کند. برخلاف بسیاری از رقبای خود که مشتریان شرکتی را هدف گرفته‌اند، HT اعلام کرده است که افراد را هدف قرار می‌دهد و امیدوار است اولین خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۴ به صورت تجاری عرضه کند.

هی شیائوپنگ، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: “ماموریت ما همواره کشف راه حل‌های کارآمد، ایمن و بدون کربن است که فراتر از خودروهای برقی هوشمند است.”

جمع آوری منابع مالی توسط HT باعث تقویت Xpeng برای ایجاد یک اکوسیستم شد زیرا تکامل تکنولوژیکی باتری‌ها، رانندگی خودکار و علم مواد آینده را به طور فزاینده‌ای مشخص می‌کند.

شرکت‌هایIDG Capital ، ۵Y Capital و Xpeng سرمایه گذاران اصلی در تامین مالی سری A HT بودند. پنج سرمایه گذار دیگر – Sequoia Capital ، Eastern Bell Capital ، GGV Capital ، GL Ventures و Yufeng Capital – نیز در این پروژه مشارکت کردند.

جابجایی هوایی شهری بر اتصال هوایی در شهرها و اطراف آن متمرکز است. وسایل نقلیه موسوم به eVTOL (خودروهایی که به صورت عمودی برخواسته و فرود می‌آید) به گزینه‌های موجود حمل و نقل عمومی می‌افزایند و مسافران را قادر می‌سازند تا از تردد در شبکه جلوگیری کنند.

در حال حاضر، اکثر مشاغل eVTOL قصد دارند خدمات خود را به مشتریان شرکتی ارائه دهند، زیرا آنها خودروهای پرنده ایمن و هوشمند نسل بعدی را توسعه می‌دهند.

در سپتامبر سال گذشته، شرکت حمل و نقل هوایی شهری در نمایشگاه Auto China 2020 در پکن از نمونه اولیه خودروی پرنده معروف به Kiwigogo رونمایی کرد. این وسیله نقلیه بدون سرنشین که مجهز به هشت توربوفن است، برای پرواز در ارتفاعات بین پنج متر تا ۲۵ متر طراحی شده است.

تعدادی از استارت آپ‌ها در حال توسعه خودروهای پرنده هستند و وعده می‌دهند که حداقل بخشی از حمل و نقل در آینده، به صورت هوایی خواهد بود.

لیلیوم، یک شرکت آلمانی، تامین کمک‌های مالی ۸۳۰ میلیون دلاری را در معامله شرکت خرید ویژه (SPAC) در بورس Nasdaq در ماه مارس به پایان رساند.

جابی، شرکت استارتاپ تاکسی برقی آمریکایی، یک ماه قبل ۱٫۶ میلیارد دلار در یک قرارداد دیگر SPAC جذب کرد.

Volocopter، یکی دیگر از توسعه دهندگان خودروهای پرنده آلمانی و شریک گروه هلدینگ ججیانگ جیلی، نیز به دنبال ارائه خدمات تاکسی هوایی خود در چین است.

HT، که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، دارای تیمی متشکل از ۵۰۰ متخصص است که در زمینه طراحی صنعتی، مکانیک سازه، سیستم‌های جاسازی شده و هواپیما سازی یکپارچه مشغول به کار هستند.

سازنده خودروهای برقی Xpeng، مستقر در گوانگجو، یکی از سه شرکت چالش برانگیز چینی اصلی برای تسلا است، در کنار NIO و Li Auto در پکن که مقر شانگهای است.

این خودروساز از غول تجارت الکترونیک علی‌بابا و سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی کمک مالی دریافت کرده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.