• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

شرکت چینی خودرویی مطابق با مدل ۳ تسلا عرضه می‌کند

  • کد خبر : 2026
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
شرکت چینی خودرویی مطابق با مدل ۳ تسلا عرضه می‌کند
NIO اولین خودروسازی نیست که فناوری‌های AR و VR را با یک خودروی هوشمند ترکیب می‌کند، اما حرکت آن برای ایجاد یک تجربه داخلی همه‌جانبه با PanoCinema احتمالاً در زمانی که یک صفحه نمایش بزرگ به‌عنوان ویژگی بارز یک خودرو در نظر گرفته می‌شود، بازی را تغییر خواهد داد.

شرکت NIO سازنده خودروهای برقی هوشمند چینی یک خودروی سایز متوسط جدید را با یک کابین دیجیتالی عرضه کرده است که دقیقاً مدل محبوب تسلا مدل ۳ را هدف قرار داده است.

این خودروساز مستقر در شانگهای همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در ۲۵ کشور و منطقه حضور داشته باشد. این شرکت پس از آغاز فروش در نروژ در اوایل سال جاری، قصد دارد فروش خود در سال ۲۰۲۲ را در آلمان، هلند، سوئد و دانمارک گسترش یابد.

ET5 با قیمت ۳۲۸,۰۰۰ یوان (۵۱,۴۴۸ دلار) انتظار می‌رود در سپتامبر ۲۰۲۲ از خط تولید خارج شود. به گفته ویلیام لی یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی NIO، این خودرو با PanoCinema، یک کابین دیجیتال پانوراما و همه‌جانبه با فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی عرضه می‌شود. لی افزود: سامانه PanoCinema ET5 با نورپردازی محیطی پرده‌ای ۲۵۶ رنگ و سیستم صدای فراگیر Dolby Atmos 7.1.4 تقویت می‌شود.

شرکت NIO اولین خودروسازی نیست که فناوری‌های AR و VR را با یک خودروی هوشمند ترکیب می‌کند، اما حرکت آن برای ایجاد یک تجربه داخلی همه‌جانبه با PanoCinema احتمالاً در زمانی که یک صفحه نمایش بزرگ به‌عنوان ویژگی بارز یک خودرو در نظر گرفته می‌شود، بازی را تغییر خواهد داد.

NIO که یکی از سه رقیب چینی تسلا در نظر گرفته می‌شود، در ماه نوامبر ۱۰۸۷۸ دستگاه را به مشتریان تحویل داد، پس از اینکه فروش به کمترین میزان در ۱۵ ماه گذشته کاهش یافت و به ۳۶۶۷ دستگاه رسید. فروش در مقایسه با تحویل ۳۱۷۳۲ خودروی مدل ۳ و مدل Y توسط تسلا در ماه گذشته بوده است.

شرکت NIO همچنین از راه‌اندازی عینک‌های VR با فناوری پیشرفته خبر داد که دارای لنز فوق‌العاده نازک هستند و می‌توانند جلوه نمایشگر دوچشمی ۴K را به دست آورند. NIO ادعا می‌کند که این عینک اولین دستگاه VR با عملکرد بالا مخصوص خودرو در جهان است. لنز پنکیک نام خود را از شکل آن گرفته است که شبیه یک دسته کوتاه از پنکیک است.

ET5 پنجمین مدل تولیدی NIO از زمان تاسیس آن در سال ۲۰۱۴ است. این مدل که قرار است در سال آینده عرضه شود، مجهز به باتری ۷۵ کیلووات ساعتی است که با یک بار شارژ می‌تواند تا ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

نسخه دور برد با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی دارای برد ۷۰۰ کیلومتری است، در حالی که برد مدل فوق با یک باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. NIO از قیمت نسخه‌های بالاتر رونمایی نکرده است.

تسلا مدل ۳ که در Gigafactory 3 خود در شانگهای مونتاژ شده است، از ۲۵۵۶۵۲ یوان تا ۳۳۹۹۰۰ یوان قیمت دارد. مدل پایه آن دارای برد رانندگی ۵۵۶ کیلومتر است. نسخه توسعه یافته این خودرو، مجهز به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی است که با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2026

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.