• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
14

شانگهای از سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و توسعه واقعیت مجازی حمایت می‌کند

  • کد خبر : 2057
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
شانگهای از سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و توسعه واقعیت مجازی حمایت می‌کند
توسعه فناوری شانگهای در بحبوحه ظهور متاورس، که در چینی به Yuanyuzhou نامیده می‌شود، انجام می‌شود. شرکت‌های چینی برای ثبت علائم تجاری مرتبط عجله دارند.

شانگهای پایتخت مالی چین، به دنبال ایفای نقش بیشتر در هوش مصنوعی (AI) و واقعیت مجازی (VR) است و شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا تحقیقات در این بخش‌ها را افزایش دهند.

در کنفرانسی با هدف تنظیم دستور کار اقتصادی شهر شانگهای برای سال آینده، دولت اعلام کرد که شرکت‌ها را راهنمایی می‌کند تا تحقیقات را در مورد «سکوهای مهم برای تعامل بین دنیای مجازی و واقعی» افزایش دهند. لی کیانگ، دبیر حزب کمونیست شانگهای و گونگ ژنگ، شهردار آن، در این جلسه شرکت کردند.

شانگهای در چند سال گذشته مشتاق توسعه بخش فناوری خود بوده است. در ماه ژوئیه، پکن تبدیل پودونگ، کرانه شرقی رودخانه هوانگپو در شانگهای به مساحت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع را به یک “منطقه پیشگام” که شرکت‌های جهانی هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و نیمه هادی‌ها به آنجا خواهند رفت، تایید کرد.

در این جلسه، دولت این شهر گفت که شانگهای باید “فعالانه مسیر اقتصاد دیجیتال را دنبال کند و تحول دیجیتالی شهر را به طور جامع ارتقا دهد”. انتظار می‌رود شرکت‌های کلیدی در این زمینه‌ها از کاهش نرخ مالیات برخوردار شوند.

توسعه فناوری شانگهای در بحبوحه ظهور متاورس، که در چینی به Yuanyuzhou نامیده می‌شود، انجام می‌شود. شرکت‌های چینی برای ثبت علائم تجاری مرتبط عجله دارند.

روزنامه Securities Daily با استناد به داده‌های منتشر شده گزارش داد اخیرا، بیش از ۱۳۶۰ شرکت در چین، عمدتاً شرکت‌های فناوری، برای ثبت علائم تجاری مرتبط با متاورس درخواست داده‌اند، یک جهش بزرگ نسبت به سه ماه پیش که تنها ۱۳۰ شرکت چنین درخواست‌هایی را ارائه کرده بودند.

شرکت‌های فناوری مستقر در شانگهای، به‌ویژه آن‌هایی که بر روی بازی‌ها و جوامع آنلاین تمرکز می‌کنند، از جمله MiHoYo، Bilibili و Soul، در حال تلاش برای ایجاد نسخه‌ای از متاورس خود هستند.

ماه گذشته، «چن روی» بنیانگذار و مدیر عامل Bilibili، گفت که پلتفرم پخش ویدیو و بازی پتانسیل زیادی برای توسعه مفهوم متاورس دارد، به دنبال اعلامیه‌های مشابه Tencent Holdings و NetEase. Bilibili در حال آزمایش UPowerchain، یک جامعه بومی دیجیتالی بود که برای برنامه‌های کاربردی جدید، فرهنگ، بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال و مدیریت جامعه ساخته شده است.

Soul، یک استارت‌آپ فناوری که توسط Tencent حمایت می‌شود، و از طریق توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم شبکه اجتماعی Soul App با کاربران همفکر خود مطابقت دارد، در ابتدای سال جاری پیشنهاد ساخت یک «اپلیکیشن اجتماعی برای جوانان» را داد. به گفته این شرکت، تا ماه مارس، اپلیکیشن آن ۳۳٫۲ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است که نسبت به سال قبل ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

با این حال، پکن رویکرد محتاطانه‌ای نسبت به این مفهوم در پیش گرفته و هشداری در مورد خطرات مرتبط با مشاغل مرتبط با متاورس صادر کرده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2057

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.