• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

شانگهای به‌دنبال ایجاد یک خوشه صنعت دارویی در سطح جهانی است

  • کد خبر : 1736
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
شانگهای به‌دنبال ایجاد یک خوشه صنعت دارویی در سطح جهانی است
شانگهای در حال حاضر محل 18 شرکت از 20 شرکت دارویی برتر جهان و 17 شرکت از 20 شرکت برتر تجهیزات پزشکی است.

شانگهای هفته بین‌المللی صنعت بیوفارما را رونمایی کرد آن هم در شرایطی که قصد دارد دیدگاه‌های خود را در زمینه ایجاد یک خوشه صنعت بیو دارویی در سطح جهانی در شهر ارائه دهد.

این رویداد چهار روزه، خلاصه‌ای از تلاش‌های این شهر برای تبدیل بیوفارما به یک تجارت ۱٫۲ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ و محرک اصلی آنچه مقامات محلی “رشد اقتصادی با کیفیت” می‌نامند است.

گونگ جنگ شهردار شانگهای در سخنرانی در مراسم افتتاحیه گفت دوره چهاردهم برنامه پنج ساله (۲۰۲۱-۲۵) مرحله مهمی برای شانگهای به‌منظور ایجاد خوشه صنعتی بیوفارما در سطح جهانی است. وی خواستار برنامه ریزی پیشرفته، سیستم مطلوب و حمایت از سیاست همراه با ادغام منابع عمیق برای طاق بندی شانگهای در خط مقدم چشم انداز جهانی بیوفارما شد.

در طول ۲۰ رویداد، در هفته صنعت قرار است غول‌های داروسازی جهان، استارتاپ‌های داخلی، موسسات سرمایه گذاری و موسسات تحقیقاتی را گرد هم آورد تا در مورد آخرین روندهای صنعت و فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری بحث کنند.

شرکت داروسازی آلمانی Boehringer Ingelheim متعهد شد که با اتخاذ مدل تولید قرارداد توسعه، یک راه مشترک برای برون سپاری توسعه و تولید دارو، شریک مشترک این خوشه باشد.

فلیکس گوتچه، رئیس و مدیرعامل Boehringer Ingelheim در چین، می‌گوید: “یک صنعت تولیدی سازمان محور برای توسعه قرارداد (CDMO) می‌تواند به شرکت‌های داروسازی چندملیتی کمک کند تا داروهای نوآورانه‌ای را به صورت محلی تولید کنند، که از نظر دسترسی و مقرون به صرفه بودن برای بیماران چینی مزایای عظیمی به همراه خواهد داشت. ”

لی جیا، رئیس انستیتوی Materia Medica شانگهای در آکادمی علوم چین گفت: کلید ایجاد یک خوشه صنعت پیشرو در اصالت و نوآوری نهفته است و این امر مستلزم این است که دولت راه را برای تقویت نوآوری، مانند چگونگی پیوند سرمایه اجتماعی مناسب با مناطق صنعتی، هموار کند.”

کریس لو، بنیانگذار و مدیرعامل لاکنا در این باره گفت، انتظار می‌رود Laekna Therapeutics، یک استارتاپ با تمرکز بر توسعه درمان، برای درمان سرطان و بیماری‌های کبدی، اولین کاربرد دارویی جدید خود را در آینده نزدیک در چین و ایالات متحده ارائه دهد.

لو گفت که از طریق هفته صنعت، آنچه که من بیش از همه منتظر آن هستم این است که بتوانم مذاکرات تجاری مختلف را انجام دهم و به دنبال فرصت‌ها باشم. برای تجارت و تأمین مالی همکاری و تبادلات دانشگاهی. طبیعت زیست پزشکی یک صنعت مبتنی بر دانش و سرمایه است.

شانگهای در حال حاضر محل ۱۸ شرکت از ۲۰ شرکت دارویی برتر جهان و ۱۷ شرکت از ۲۰ شرکت برتر تجهیزات پزشکی است.

توماس هرگت، رئیس مرکز نوآوری چین که به‌زودی پایگاه نوآوری Merck Shanghai را افتتاح می‌کند، گفت: برای تبدیل شدن به یک مرکز برتر بیوفارما، داشتن این “خوشه و تراکم مشتریان و ارائه دهندگان راه حل” بسیار مهم است.

هرگت می‌گوید: “در حال حاضر، حفاظت از مالکیت معنوی چین بیشتر اجرا می‌شود و محیط نظارتی بهتری دارد. همه این‌ها ما را به سرمایه گذار با اعتماد به نفس بیشتری برای همکاری با دولت‌ها، شرکت‌های چینی و دانشگاه تبدیل می‌کند. ”

کمیسیون اقتصاد و اطلاع رسانی شهرداری شانگهای هم گفت: اندازه بازار بیوفارما شانگهای در نیمه اول سال به ۳۵۰ میلیارد یوان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲٫۸ درصد افزایش داشت.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1736

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.