• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

جایگاه مطلوب داروخانه‌های اینترنتی در چین

  • کد خبر : 1396
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
جایگاه مطلوب داروخانه‌های اینترنتی در چین
بازار کسب و کار به مشتری داروخانه‌های آنلاین چین در سال 2020 از 400 میلیون یوان در سال 2011 به 159.3 میلیارد یوان (24.9 میلیارد دلار) افزایش یافت، معادل رشد سالانه 80.5 درصد.

داروخانه‌های آنلاین در چین شاهد توسعه سریعی هستند آن هم به لطف تعداد فزاینده مصرف کنندگان که خرید داروها را از طریق سیستم عامل‌های اینترنتی انتخاب می‌کنند.

گوا فنگ، بیمار ۵۶ ساله در پکن که به بیماری فشار خون مبتلا است، مانند بسیاری از همسن و سالانش برای دریافت نسخه و دارو به طور منظم به بیمارستان مراجعه می‌کرد. اما با ظهور داروخانه‌های آنلاین وی دیگر آنقدر به بیمارستان نمی‌رود. در عوض او اکنون در خانه  مشاوره، نسخه و دارو دریافت می‌کند.

بر اساس اطلاعات ردیاب برنامه Analysys Qianfan، تعداد کاربران فعال ماهانه داروخانه‌های آنلاین مانند ۱۱۱ Inc و Dingdang Medicine Express از دسامبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ از کمتر از ۱٫۵ میلیون به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است. اگرچه این افزایش عمدتا به دلیل اپیدمی کرونا بود، اما روند پس از آن نیز ادامه یافت. تا آوریل، تعداد کل کاربران فعال ماهانه داروخانه‌های آنلاین از ۶٫۳ میلیون نفر عبور کرد که ۱٫۱ میلیون نسبت به میزان دسامبر ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

داده‌های شرکت Nasdaq 111 Inc نشان داد که بین ژانویه و ژوئن سال گذشته، کاربران تازه ثبت نام شده سالانه ۱۲۸ درصد رشد داشته‌اند. این شرکت مستقر در شانگهای اعلام کرد آوریل گذشته هنگامی که اوضاع شیوع ویروس کرونا در چین بهبود یافت، تعدادی از کاربران جدید در سیستم عامل آنلاین این شرکت ۱۱۱٫com داروها را ثبت و خریداری کردند.

داده‌های ChinaIRN، مشاور تحقیقات آنلاین مستقر در گوانگدونگ نشان داد بازار کسب و کار به مشتری داروخانه‌های آنلاین چین در سال ۲۰۲۰ از ۴۰۰ میلیون یوان در سال ۲۰۱۱ به ۱۵۹٫۳ میلیارد یوان (۲۴٫۹ میلیارد دلار) افزایش یافت، معادل رشد سالانه ۸۰٫۵ درصد.

شیانگ لیان هوآ تحلیلگر VCBeat، یک وب سایت آنلاین مراقبت‌های بهداشتی گفت: “این اپیدمی صنایع مختلفی از جمله گردشگری و پذیرایی را تحت تأثیر قرار داده است که بیشتر آنها برای تکمیل معامله به سناریوهای آفلاین احتیاج دارند. با این وجود سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی دارویی که بیشتر تجارت آنلاین هستند، رشد چشمگیری داشته‌اند. به دلیل پاندمی، مردم خریدهای خود را تغییر داده‌اند. از داروخانه‌های آنلاین گرفته تا سیستم عامل‌های آنلاین”.

AliHealth داروخانه تجارت الکترونیک غول فناوری علی‌بابا اعلام کرد: فروش سالانه ۸۸٫۳ درصد افزایش یافته و به ۹٫۶ میلیارد یوان بین آوریل ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ رسیده است. JDH Online Healthcare، یک داروخانه آنلاین و ۱۱۱ Inc اعلام کردند که فروش سال گذشته به ترتیب ۷۸٫۸ و ۱۰۷٫۶ درصد رشد کرد و به ۱۹٫۴ میلیارد یوان و ۸٫۲ میلیارد یوان رسیده است.

اگرچه این شرکت‌ها نتایج چشمگیری را بدست آوردند، اما این کار به هیچ وجه کار آسانی نبود، با توجه به اینکه داروخانه‌های الکترونیکی مجبور بودند سریعاً برای مقابله با چالش‌های جدید ناشی از بیماری کرونا پاسخ دهند.

در دوره اپیدمی، با کاوش مداوم کانال‌های توزیع و ایجاد مشارکت خرید مستقیم با شرکت‌های دارویی داخلی و خارجی، ۱۱۱ Inc موفق به تأمین ماسک، داروهای مرتبط با COVID-19 و بیماری‌های مزمن برای مشتریان خود شد. داده‌های این شرکت نشان داد که تا ماه مه سال گذشته، این شرکت با بیش از ۳۶۰ شرکت دارویی همکاری استراتژیک برقرار کرده است.

فوریه گذشته، AliHealth داروخانه‌های آنلاین را در سیستم عامل Taobao و Alipay راه اندازی کرد و بیماران را قادر ساخت تا به صورت آنلاین به پزشک مراجعه کنند، نسخه الکترونیکی دریافت کنند و داروها را در خانه‌های خود تحویل بگیرند. این سرویس برای بیماران مزمن مزیت داشت زیرا آنها نیاز به پیگیری منظم و دوباره پر کردن دارو داشتند. طبق گفته AliHealth، تعداد بازدیدکنندگان آنلاین در عرض سه روز پس از راه اندازی سرویس، به حدود ۳ میلیون نفر رسیده است. برای تضمین عرضه لوازم و تجهیزات پزشکی، AliHealth با نزدیک به ۵۰ شرکت دارویی از داخل و خارج از کشور، از جمله Sanofi ، GSK ، AstraZeneca ، Novartis ، Bayer و CSPC Pharma همکاری کرده است.

شیانگ گفت: به دلیل پاندمی کرونا ، مصرف کنندگان قادر به بهره بردن از خدماتی مانند تحویل شبانه یا خدمات ۲۴ ساعته مانند گذشته نبودند. با این حال مصرف دارو یک نیاز دائمی است و هیچ تاخیری وجود ندارد. بنابراین، این یک چالش برای داروخانه‌های آنلاین بود تا تحویل به موقع داروها را تضمین کنند.

در ژانویه سال گذشته، هنگامی که COVID-19 به استان هوبی چین ضربه زد، خدمات تحویل دارو تعطیل شد. برای اطمینان از دسترسی بیماران به داروهای نجات دهنده، ۱۱۱ Inc با شرکت‌های اکسپرس تماس گرفته و معامله‌هایی را انجام داد تا از تحویل داروهای مورد نیاز بیماران اطمینان حاصل کند و یک کانال سبز برای اطمینان از تحویل به موقع داروها به بیماران باز شد.

سایر داروخانه‌های آنلاین نیز موفق به حل مشکلات مربوط به تحویل به موقع دارو شدند. JDH Online Healthcare با همکاری با JD Logistics، بازوی لجستیکی غول تجارت الکترونیکی JD، توانست راه حل‌های سریعتر تحویل دارو را به مصرف کنندگان ارائه دهد.

داده‌های JD نشان داد که در پایان سال گذشته، JDH Online Healthcare  بیش از ۱۴ انبار ویژه برای تهیه داروها در اختیار داشت. خدمات آنلاین به آفلاین این شرکت مبتنی بر انبارها ۳۰۰ شهر را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده و خدماتی مانند تحویل شبانه، تحویل همان روز، تحویل ۳۰ دقیقه‌ای و تحویل ۲۴ ساعته را ارائه می‌دهد.

اولین داروخانه آنلاین در چین، یعنی Shanghai First Pharmaceutical Co Ltd، در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و خدمات دارویی آنلاین را آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۵، اداره ملی تولیدات دارویی و پزشکی راهنمای موقت معاملات دارویی مبتنی بر اینترنت را راه اندازی کرد. دستورالعمل‌های سیاست گذاری در داروخانه‌های آنلاین فراز و نشیب‌هایی داشته است، حتی خرده ‌فروشی داروهای آنلاین شخص ثالث برای مدتی متوقف شد.

در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم (۲۰۱۶-۲۰)، چندین سیاست مطلوب برای این بخش رونمایی و اجرا شد که باعث پیشرفت بیشتر داروخانه‌های آنلاین می‌شود. در سال ۲۰۱۶، وزارت بازرگانی با تشویق استفاده از اینترنت تلفن همراه و اینترنت اشیا در بخش توزیع دارو، برای ایجاد تنوع در کانال‌های مختلف عرضه، یک جدول زمانی توسعه برای چرخش طب ملی صادر کرد.

در سال ۲۰۱۷، کابینه چین، سندی را برای حذف روش دو مرحله‌ای تأیید آنلاین داروها اعلام کرد.

اگرچه داروخانه‌های آنلاین در طی دوره اپیدمی رشد سریعی را تجربه کرده‌اند، اما کارشناسان نگرانند که آیا این روند در بلندمدت پایدار خواهد بود یا خیر.

علاوه بر این، تعداد زیادی از کاربرانی که از داروخانه‌های آنلاین در دوره اپیدمی استفاده می‌کردند، می‌توانند به عنوان یک پایگاه داده ایده آل برای مراجعه در آینده عمل کنند.

براساس گزارش ۱۱۱ Inc، مردان متولد دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ عمده ترین مصرف کنندگان داروخانه‌های آنلاین بودند. در دوره اپیدمی، مردان ۶۴ درصد از کل مصرف کنندگان را تشکیل می‌دادند و اعلام کرده‌اند که به دلیل راحتی و حریم خصوصی ترجیح می‌دهند داروها را به صورت آنلاین خریداری کنند.

مشتریانی که در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ متولد شده‌اند ۵۳ درصد از کل کاربران ۱۱۱ Inc را تشکیل می‌دهند، زیرا مصرف کنندگان در این سنین معمولاً با شروع بیماری‌های مختلف روبرو می‌شوند. در این گزارش آمده است که آنها به سلامتی خود توجه بیشتری نشان می‌دهند و مایل به مدیریت سلامت خود از طریق تشخیص و خرید آنلاین دارو هستند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1396

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.