• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

شانگهای به مرکز “اکوسیستم صنعتی هوانوردی غیرنظامی” چین تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 1667
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
شانگهای به مرکز “اکوسیستم صنعتی هوانوردی غیرنظامی” چین تبدیل می‌شود
شانگهای پیش از این محل شرکت هواپیمایی تجاری چین (Comac) بوده است که هواپیمای مسافربری C919 را با بدنه باریک تولید می‌کند، و با این طرح و برنامه این شهر پیشرو در صنعت هوانوردی غیرنظامی در چین خواهد شد.

تلاش‌های چین برای تقویت صنعت حمل و نقل هوایی این کشور در پنج سال آینده افزایش می‌یابد و برنامه‌هایی برای تولید قطعات اصلی موتورهای تجاری در شانگهای تا سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است.

بر اساس برنامه توسعه‌ای که توسط دولت شانگهای منتشر شده است، چین در حال حاضر تولید یک هواپیمای مسافربری جدید با روسیه را در میان محدودیت‌های روزافزون صنعت هوانوردی از سوی ایالات متحده آغاز کرده است.

شانگهای پیش از این محل شرکت هواپیمایی تجاری چین (Comac) بوده است که هواپیمای مسافربری C919 را با بدنه باریک تولید می‌کند، و با این طرح و برنامه این شهر پیشرو در صنعت هوانوردی غیرنظامی در چین خواهد شد.

چین توسعه منطقه جدید لینگانگ را که در جنوب شرقی شانگهای واقع شده آغاز کرده است، آن هم به عنوان نیروی محرک جدید سرمایه گذاری‌های فناوری پیشرفته از شرکت‌های خارجی.

چین میلیاردها دلار برای افزایش توانایی خود در ساخت هواپیماهای مسافربری در بحبوحه شکاف‌های عمیق با آمریکا، که بزرگترین صادرکننده محصولات و فناوری هوانوردی در جهان به شمار می‌رود، هزینه کرده است.

واشنگتن صادرات فناوری پیشرفته خود به چین را برای کنترل جریان فناوری‌های حساس، با نگرانی‌های خاص در مورد استفاده احتمالی ارتش چین، محدود کرده است.

چین می‌خواهد در تولید موتورهای هواپیمای تجاری، سیستم‌های هوابرد و مواد اولیه به خود متکی باشد تا بتواند دوگانگی بوئینگ و ایرباس را از بین ببرد.

انتظار می‌رود C919 که برای رقابت با بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A320 طراحی شده است تا پایان سال مجوزهای لازم را اخذ کند، با این حال، بسیاری از اجزای اصلی هنوز توسط شرکت‌های آمریکایی و اروپایی تولید می‌شود.

پروژه دیگر چین، CR929، از زمان همکاری بین Comac و شرکت هواپیمایی متحد روسیه (UAC) -شرکت دولتی هوافضا و دفاعی مستقر در مسکو- در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

Comac و UAC همکاری اولیه خود را در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند و در سال ۲۰۱۷ سرمایه گذاری مشترک شرکت بین‌المللی هواپیماهای تجاری چین و روسیه (CRAIC) را تشکیل دادند. یک سال بعد، این گروه اعلام کرد که یا از جنرال الکتریک ایالات متحده یا رولزرویس بریتانیا برای تامین موتورهای CR929 استفاده خواهد کرد.

تحلیلگران هوانوردی برآورد کرده‌اند که هواپیماهای مسافربری با بدنه باریک هستند که در چند سال آینده بر فروش خطوط هوایی تسلط خواهند داشت آن هم به دلیل آنکه اقدامات پیشگیرانه از کروناویروس تقاضا برای سفرهای بین‌المللی طولانی مدت را که به نفع هواپیماهای مسافربری عریض است، به شدت کاهش داده است.

اما ری یاوروفسکی، تحلیلگر ارشد هوافضا در این باره می‌گوید هنوز پتانسیل فروش داخلی قابل توجهی از CR929 در چین و روسیه و سایر کشورهای همسایه در آسیا وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: در سال‌های آتی، رشد شدید اقتصادی و ترافیک هوایی در چین نوید بازار رو به رشد هواپیماهای جدید را می‌دهد. به جز مشکلات تجاری، بخشی از این تقاضا با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ برآورده می‌شود، اما بازار آنقدر بزرگ خواهد بود که جایی برای CR929 پیدا کند. یاوروفسکی افزود: ممکن است فرصت‌های فروش در آفریقا و آمریکای لاتین پیدا شود.

ریچارد ایوانز، مشاور ارشد Ascend by Cirium، معتقد است که بازار پروازهای طولانی مدت تا سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از کووید -۱۹ باز نمی‌گردند. ایوانز افزود: پتانسیل CR929 برای مقابله با بوئینگ و ایرباس در بازار هوانوردی جهانی نیز به قدرت رقابت موتور آن بستگی دارد و اینکه C919 در زمان به کار افتادن آن چقدر موفق خواهد بود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1667

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.